2 comments

Review Battlefield Hardline – Un DLC cu pretentii de joc standalone

by on 02/04/2015

Hardline are nesansa de a fi jocul care imi provoaca in egala masura dureri de cap din cauza mediocritatii si prezentarii generale, dar si jocul care in mod ciudat imi place cum este pus cap la cap. Este acel gen de joc, care nu stiu daca intentionat este de duzina sau pur si simplu este asa pentru ca cineva l-a gandit in acest fel. Sunt elemente pe care le recunosc si imi sunt familiare, dar nu il pot judeca pentru asta, pentru ca ceea ce face, face bine pana la un punct. Are ceva, dar nu stiu exact ce, pentru ca in orice abordare, fie ea una extrem de critica, fie o abordare IGN, daca intelegeti unde bat, jocul este interesant. In fine, sunt contrariat si acum, cand scriu „scenariul” pentru acest review pentru Battlefield Far Cry Call of Batman Duty 2015. Este bun Battlefield Hardline? Haideti sa aflam!

Nu am fost un fan al povestilor spuse de Dice pana acum si sincer sa fiu, sunt de duzina. Personajele sunt dureros de generice, consistand in soldatul X, sergentul Y si insurgentul care urla Darka Darka in timp ce alinta languros butonul detonatorului. Battlefield, de la Bad Company nu a mai avut personaje bine conturate. Bine, nici in Hardline nu este cazul, dar parca e un pas in directia cea buna. Personajele intra in tiparele uzuale. Politistul bun, pentru ca asa dicteaza scenariul, tipul de culoare omniprezent, cu un pic de street-feel, si acum iscusit si in ale calculatoarelor, partenerul trecut prin viata cu o vendetta personala si galeria de inamici care vor sa iti faca rau pentru ca… esti bun. In esenta intra in tiparele oricarei benzi densenate din anii 90.

Nick Mendoza este personajul nostru. Definitivat de-a lungul povestii si destul de bine creionat, incat sa te poti indentifica cu el. Individul face pare din departamentul de politie Miami, care aparent este o groapa plina de narcomani si traficanti, iar tu, impreuna cu noua ta partenera, Kahi, interpretata de Kelly Hu, trebuie sa luati deciziile grele si sa uitati sa jucati dupa reguli. Ok, am sa fiu sincer. Povestea din Hardline mi-a adus aminte de serialul The Shield. In plus, ma asteptam sa apara din moment in moment un Dexter intr-un cut-scene si sa imi explice cum e cu sangele. Exista ceva acolo care sa puna bazele unei povesti bune, dar lipseste acel ceva dfinitiv cat sa il faca pe Nick la fel de memorabil precum Vas din Farcry sau Handsome Jack. Povestea este spusa bine, surprinzator de bine, dar, pana la urma sunt elemente care iti pot face parul sa se zbarleasca si sa te intrebi de ce ai prevazut acea succesiune de evenimente cale de o posta.

Pe de alta parte, natura episodica a jocului ajuta destul de mult, oferind un mic boost jucatorului, avand un sentiment de show televizat cu care interactionezi. Dar, dupa cum am spus, povestea are o lipsa majora pe care nu o pot indentifica. Seamna prea mult cu un show FX si prea putin cu o poveste de joc, lucru pe care va las pe voi sa-l decideti daca este bun sau rau. Pentru mine este un lucru bun, pentru altii, nu prea. Este ceva care difera de la individ la individ. Are toate elementele necesare, de la rasturnari de situatie pana la banalitati care or sa te faca sa iti smulgi parul din cap, dar progresia este cat se poate de bine implementata, motivatiile sunt definite, iar jocul are doar de castigat din aceasta privinta.

Battlefield Hardline are un subtitlu cat un pixel, si daca il joci pana la final… ai sa-l vezi imediat dupa final. Battlefield Far Cry Call of Batman Duty 2015. Jocul nu are o fibra originala in gameplay cand vine vorba de campania de single player. Imprumuta elemente si le adapteaza bine, ce-i drept, de la toate jocurile de succes din ultimii 5 ani. Are ceva din Farcry, inclusiv inteligentii artificiali lobotomizati cu lingurita. Are progresia sistematica si obosita din Call of Duty. Are elemente din Batman Origins, in care trebuie sa cauti indicii. Are de toate. Dar originalitate, nici pe departe. Ah, si sa nu uitam, are un sistem de progresie care nu te ajuta cu nimic in multiplayer, pentru ca nu stiu de ce ai vrea sa cauti toate armele in campania din single player, daca nu iti sunt deblocate in multiplayer. Dar ajungem si acolo.

Inca din primele minute realizezi ca cel mai bun prieten al tau este telefonul. Si nu , nu glumesc, Hardline face reclama la Samsung, la cate Galaxy Note-uri am vazut. Aceleasi telefoane care acum sunt si scanere. Un fel de detective vision din Batman, cu care poti indentifica indicii si probe si… localiza inamici pe harta. Stiti voi, asa cum faceati in Far Cry folosind o camera foto. Nu este o mecanica rea, dar mi-ar fi placut sa nu existe un copy-paste nesimtit in conditiile in care se poate face ceva mai mult cu ea, putand fi rafinata si dezvoltata. Totusi Visceral au combinat doua mecanici de joc si le-au implementat bine, nu sunt stricate, nu functioneaza cand vor ele, pur si simplu sunt acolo pentru ca… exista.

Un alt lucru care a fost imprumutat de la Far Cry este mecanica de stealth. Poti sa te furisezi printr-un intreg nivel si sa arestezi un intreg depozit, daca iti trece prin cap asta, iar asta te ajuta sa iti cresti nivelul mai repede. Campania de single player te recompenseaza daca nu omori pe nimeni si doar ii arestezi, iar arhitectura de nivel liniara te ajuta in aceasta privinta. Nu este rea, ba chiar impresionanta din punct de vedere al prezentarii, dar fie ca vrei sa fii Rambo sau Etzio Asccultatorul lu’ Florenta, ai o optiune asistata de arhitectura nivelului.  Optiunea iti apartine. Poti sa somezi un inamic, apoi sa ii tragi una in bostanel, sa ii pui genunchiul in spinare, cum te-au invatat la academie si sa ii tragi o perece de bratari pe inchieturi, primind astfel 250 de puncte de experienta.

Mecanica de arestare este destul de interesanta, pentru ca poti aresta mai mult de un inamic, dar asta inseamna sa fii atent la inamici constant si sa tii arma indreptata catre ei… constant. Este ceva nou, interesant, dar care devine repetitiv si monoton dupa o vreme. Practic, pana la finalul episodului 8 poti avea level 15 fara probleme, daca stai sa indentifici toti inamicii, sa cauti toate indiciile si sa executi numai arestari, dupa care, poti pur si simplu sa te transformi in Robocop si sa razi val dupa val de inamici pentru ca asa ti-a venit tie pe tichie. La fel cum poti sa distragi atentia si sa te furisezi pe langa ei fara sa arestezi pe nimeni si sa iti vezi linistit de viata, in timp ce te cocoti pe o cladire sau folosesti zip line-uri pentru a trece pe deasupra lor. Totul tine de tine. A si pana nu uit, nici aici nu am scapat de quick time events, pentru ca nu putem avea un joc in 2015 produs de un publisher mare fara asa ceva. Aparent nu ne-am plictisit de apasat o secventa de butoane repetitiva nici acum.

Trecand la multiplayer, aici jocul are destul de mult de suferit. In goana de a incerca sa depaseasca Call of Duty, Hardline incearca sa fie un pic cam prea mult un joc publicat de Activision. Hartile sunt mult mai mici si mai putine, selectia de arme este precara, modurile de joc au fost sterilizate, si multi puristi se vor plange ca Hardline nu este Battlefield. Si sincer, au dreptate. Hardline incearca sa fie ceva nou. Nu este o directie gresita, ci este o punte intre close quarters combat si vastitatea hartilor din Battlefield 4, unde alergai ca dementul 2 minute doar pentru a fi lovit de un RPG in bostan. Actiunea este imediata aici, indiferent de modul de joc, si, oricat de mult as vrea sa il lovesc la gioale pentru asta, pur si simplu nu pot. Este un Battlefield mai ciopartit, dar care o sa placa multor gameri care au fost speriati sau nu au fost interesati de lupte aeriene sau cu blindate si pur si simplu doreau o experienta mai simpla. Battlefield este exact asta. Un Battlefield mult mai simplu in care au combinat elemente din Call of Duty cu bucati mici din Counter Strike, rezultatul fiind o experienta diferita, dar care cred ca nu o sa prinda la jucatorii dedicati ai seriei.

Asta pentru ca, pe langa faptul ca acum nu se poate distruge chiar totul, asa cum era cazul in jocurile precendente, modurile de joc uzuale sunt prezente, dar si cateva elemente noi care pot schimba felul in care vom vedea titlul de acum incolo. Asa, acum avem parte de: Heist, Blood Money, Hotwire, Rescue si Crosshair, cinci moduri noi noute, fiecare cu o dinamica diferita. In Heist trebuie sa arunci in aer un seif, sa furi tot ce poti si dupa aceea sa astepti la punctul de extragere. Este interesant, dar si un camper paradise, avand in vedere ca o sa fii mai preucupat de sniperi, decat de inamicii care sunt la sol. Blood Money este un fel de leapsa pe bani, in care trebuie sa furi cat mai multi bani si sa ii duci in seiful tau, avand optiunea sa furi si de la inamici. Hotwire este capture the flag cu masini in care trebuie sa gonesti ca bezmeticul prin nivel cu o masina cat mai mult timp. Rescue este in esenta Counter Strike si probabil cel mai interesant mod. Iar Crosshair este genul in care trebuie fie sa protejezi sau sa casapesti un VIP.

Toate modurile de joc sunt destul de interesante, Rescue si Crosshair fiind un pic mai tactice, mai ales daca joci cu un grup de prieteni. Iar daca adaugam si verticalitate, folosind zip wires si hook-uri, atunci lucrurile se diversifica. Nu atat de mult ca intr-un meci de BF4, dar destul cate sa te tina pana cand apare urmatorul Battlefield din serie, pe care multi il asteapta. Stiti voi, ala cu Star Wars. Nu este o exprienta rea, nici pe departe, este interesanta, dar pana la urma, totul pare mai degraba un DLC, nu un joc stand alone. Prea putine arme, prea putine harti, continut nema, iar la final, dupa ce ai deblocat tot, te-ai plictisit de alergat cu tiribomba prin nivel si salvat VIP-ul, tot continutul din Battlefield 4 pare mai interesant. Dar, pe de alta parte, cele 20 de ore petrecute cu multiplayer-ul au fost destul de distractive, asa ca, intelegeti de ce sunt contrariat. Oricat de mult as vrea sa ii fac o gaura noua in cap lui Hardline, nu pot! Pe de alta parte, daca adauga continut nou, gratuit, care sa aduca ceva arme noi si doua harti, ar fi ceva. Posibil si niste shotgun-uri, care aici nu trag cu bezele precum in Call of Duty. Totul tine de preferinte pana la urma. Ah, si pana nu uit, serverele sunt stabile… slava pixelului.

Si trecem la partea grafica a jocului si la sunet, care, si ele sunt experiente contradictorii. Grafic, jocul arata bine, asta pana nu analizezi cu atentie personajele si realizezi ca mai toate sunt texturate ca niste papusi barbie. Comparativ cu ceea ce ne-a oferit Call of Duty cu Advanced Warfare, Hardline pare sa sufere de plastic topit peste texturile personajelor. Nu arata atat de bine si de detaliat pe cat mi-as fi dorit sa arate, aducand aminte de Sleeping Dogs din punct de vedere al prezentarii, iar Sleeping Dogs face unele lucruri mai bine decat Hardline. O alta problema pe care o am cu prezentarea grafica se refera la modelele armelor. Sunt anormal de mari. Atat in singleplayer, cat si in multiplayer, ocupand mai bine de 30 la suta din ecran. Nu exista o metoda sa scapi de acest inconvenient si cu toate FOV sliderele din lume acestea tot arata grosolan. E ca si cum ai pune un AK in manile unui pitic. Este extrem de deranjant, mai ales cand realizezi ca ai niste catari care teoretic nu te ajuta cu nimic.

Pe de alta parte, jocul ruleaza extrem de bine, surprinzator de bine as putea spune. Pe un R9 270 cu 2 GB VRAM n-am avut o cadere de cadre, ruland constant la o medie de 57 de cadre pe secunda, iar pe nVidia Titan, am putut sa storc 120 de cadre lejer fara sa sughite un frame. Jocul este bine optimizat, indiferent ca te plimbi prin desert sau esti intr-un zgarie nori, si este o experienta fluida si placuta. Ajuta mult prezentarea generala a jocului, care in timpul campaniei are cateva momente destul de interesante, iar altele care or sa te faca sa iti dai singur cu mouse-ul in cap. Dar, per total, o experienta vizuala placuta, cu medii bine realizate, cu exceptia catorva minusuri.

Pe partea auditiva, lucrurile sunt si aici destul de incerte. Toate personajele care iau parte la poveste sunt interpretate jos palaria, inclusiv aghiotantii generici. Asta pana nu iti dai seama ca sunt cam aceiasi indivizi, cu un mic reskin la tzoale si aceeasi voce. Mai ales cand ii arestezi. O sa ii auzi cum gafaie pana o sa te plictisesti de ei daca iei ruta stealth a jocului, lucru care nu este prea placut pentru urechi. Dar, de partea buna a baricadei, sunetul armelor si al exploziilor este bine reprezentat, fiecare arma avand un sunet distinct si masinile avand bit-uri audio diferite, cu harait de motor si alte elemente care sa le diferentieze. Asta pana nu auzi colonoa sonora care poate face si pe cel mai calm individ sa zgarie parchetul de durere, ca o pisica bolnava de dureri de cap. Repetitive, bolnave, generice, dureros de anoste si lista de atribute este lunga. Primul lucru pe care il fac cand intru intr-o masina este sa inchid muzica, pentru ca un slider pentru fiecare element sonor in joc nu exista. Pentru ca… dungi.

Per total, Battlefield Hardline pare si este un DLC care trebuia sa faca parte din Battlefield 4. Un close quarters pack daca doriti. Dar, experienta nu este rea, este chiar distractiva si imprumuta cu succes unele elemente din alte serii. Nu va revolutiona seria, dupa cum am spus, dar, ceea ce face, face bine si mai ales functional. Dar, pana la urma experienta difera de la individ la indiv, iar asta face din Hardline un joc pe care il recomandam doar daca ai un grup de prieteni cu care sa-l joci. Povestea nu este rea, ba chiar este bine pusa cap la cap, dar capitolul multiplayer va parea destul de ciudata pentru fanii hardcore al seriei. Daca aveti pe cineva care a cumparat jocul, incercati inainte multiplayer-ul si abia dupa aceea luati o decizie pro sau contra achizitiei acestuia.