0 comments

Review: Diablo 3 Reaper of Souls

by on 01/04/2014
 

Diablo 3 trebuia sa fie o revelatie, un Action RPG care sa zguduie din temelii tot ceea ce stiam despre acest gen, sa il rastoarne cu susul in jos si sa faca jucatorii de pretudindeni sa urle de extaz la unison, jucand unul dintre cele mai asteptate RPG-uri ale acestui secol.  Asta voiam! Ce am primit? Un joc fundamental stricat. Cu un sistem de loot stupid, auction house si sa nu uitam povestea care dupa Actul 2 uita ca este o poveste si devine un rezumat pe repede inainte. Poate ca n-ar fi urlat toti gamerii din lume fault, dar controlul supra-simplificat mirosea a consolificare a jocului, lucru, care s-a si intamplat. Dar iata ca vine Reaper of Soul! Expension-ul care doreste sa schimbe perceptia gamerului si sa revitalizeze franciza!

Dupa cum ne-a fost dezvaluit inca din trailerul cinematic Malthael este noul Baal, doar ca intentiile acestuia sunt nu tocmai nobile, Malthael incercand sa incheie odata pentru totdeauna conflictul dintre ingeri si demoni, victimele colaterale fiind oamenii care sunt recrutati de ingerul mortii ca soldati pentru a lupta cu cele doua tabere. Malthael transforma intreg regatul uman intr-o tabara de recrutare. Cam asta este premisa povestii. Singura ta motivatie de a merge inainte este ideea povestii si eventual cinematicele superbe pe care Blizzard le includ ori de cate ori scot un joc. Dar mai mult de atat nu m-am simtit implicat in poveste si nici nu mi-a lasat o impresie generala placuta. Sigur, acest ultim act este cu mult mai lung decat periplul prin Rai in care toate sansele de a transforma povestea in ceva realmente grandios sunt ratate intr-un mare fel. Pana la urma, povestea ca tot unitar are de suferit din cauza primelor patru acte, dintre care doua sunt extrem de grabite si un final de act cinci care te face sa te scarpini in varful capului si sa te intrebi unde doresc sa duca povestea mai departe cei de la Blizzard. Comparativ cu versiunea „vanilla” de acum doi ani, cand totul parca era facut pe genunchi si livrat in graba, acum Blizzard chiar s-au chinuit cu balansul personajelor, sinergia dintre acestea si nu in ultimul rand si-au indreptat greselile. Prin greseli a se intelege „Auction House-ul”.

Reaper of Souls ridica nivelul maxim la 70, adauga o abilitate principala, cateva pasive pentru fiecare clasa si noul mod Adventure, la care ai acces doar daca ai terminat povestea principala. Noua clasa, Crusader-ul, nu este rea. Este o combinatie de close quarters cu mid range, orientata catre DPS, cam cum era Paladinul din Diablo 2, doar ca aici are cateva abilitati care il fac sa para alegerea justa. Nu este cazul. Fiecare clasa are plusuri si minusuri, iar Crusader-ul nu face exceptie. Ganditi-va la el ca la un Monk cu scut.

Noul mod Adventure este de departe cea mai importanta piesa care lipsea originalului. Este singura metoda de a oferi jucatorului rejucabilitate, fara sa fie nevoit sa alerge ca descreieratul prin zone pe care le-a batut de 100 de ori pentru a obtine loot mai bun, resetand jocul. Practic, Adventure Mode iti deblocheaza toate zonele, zone in care vei incerca sa obtii recompense, sau Bountys cum le spune jocul. In fiecare act ai cinci astfel de recompense, cu diferite specificatii, fiind indeajuns de variate cat sa nu iti lase impresia ca esti acolo pentru a face grinding in prostie pana iti pica un item. In schimb, aceste recompense, odata terminate, iti ofera o arma, armura sau ceva care sa te ajute in dezvoltarea personajului. Mai mult, dupa ce ai completat cinci Bounty-uri consecutive primesti si un chest din care iti pot pica obiecte rare, de set sau chiar Legendare. Pe langa Adventure Mode, mai avem si Nephalem Rifts. Aceste rifturi se pot deschide cu ajutorul a cinci chei, care din fericire au un drop rate destul de mare, jucatorul avand putin de furca atunci cand vine vorba gasirea lor. Odata ce ai deschis acest Dungeon, esti teleportat intr-o zona a jocului in care gasesti inamici, campioni si monstrii aleatori, scopul tau fiind sa umpli o bara. Aceasta se umple ori de cate ori omori cate un mob in joc, si odata ce ai numarul necesar de inamici disponibilizati, iti apare Gardianul Riftului. Dupa ce l-ai dovedit, o sa iti pice ceva loot de care nu o sa vrei sa te desparti prea curand. Cu toate ca drop rate-urile au fost scazute semnificativ, dar pentru a balansa intr-un fel acest neajuns, loot-ul care iti pica va fi specific clasei tale. Mai mult, cand iti pica o arma, o sa iti pice ceva sanatos, nu un item rar cu stats-uri jenante, ca de exemplu Strife-ul care nu mai costa Hate acum, cand omori un inamic in locul acela se spawneaza o hidra si lista continua. Dar, in cazul in care nu esti multumit cu ceea ce ai primit, poti vizita un nou artizan, numit Misticul, care poate randomiza o propietate aleasa de tine pe o arma, putand sa transformi acel +9 mana inutil in ceva care chiar sa iti ajute personajul.O alta schimbare majora si probabil extrem de frustranta, este faptul ca piesele de set sunt acum legate de contul tau. Nu se mai pot da in schimbul unei alte arme, acestea fiind constant in inventarul tau, pana te decizi sa le vinzi sau sa faci ceva cu ele.

Stilul artistic si grafica nu au fost schimbate major. Au fost adaugate cateva armuri noi, ceva arme, animatii in plus si muzica mult mai buna. Noi monstrii adaugati sunt mult mai variati, iar noul act nu este nici prea lung, nici prea scurt. Este mult mai sinistru si mult mai putin colorat decat restul de patru acte, si general vorbind, are acel iz de Diablo clasic, cu ceva momente in care chiar te simti ca un adevarat macelar de demoni virtuali, jocul avand darul de a transforma un moment banal, precum deschiderea unei porti, in ceva unic. Se simte mana celor de la Blizzard, asa cum ii stiam odata. Din nefericire, nu pot face prea mult caz de capitolul grafic sau de sunet. Jocul arata bine, directia artistica ramanand neschimbata, doar ca ici si colo s-au mai efectuat modificari pentru a optimiza experienta. Este un joc care arata bine, dar ii lipseste acel ceva pe care fanii hard-core il asteptau, motiv pentru care probabil cifrele de vanzari sunt atat de scazute fata de predictiile Blizzard. Este ceea ce trebuia sa fie Diablo 3, cu singura mentiune ca ar fi trebuit lucrat un pic mai mult la sistemul de skiluri si pasive. Noi ii acordam un 7.5, o nota pe deplin meritata dupa parerea noastra.

 Varianta in limba engleza a acestui review este disponibila pe site-ul nostru partener.

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response