1 comment

[VIDEO update]-Review Far Cry 4, un Far Cry 3 reloaded!

by on 29/12/2014

Ubisoft nu a fost anul acesta in „gratiile” gamerilor. Totul a inceput cu declaratiile legate de numarul cadrelor si a culminat cu un Patch de 34 de giga pe console pentru AC Punity. Chiar si asa, o raza de speranta exista, din directia lui Far Cry 4.  Un joc in care probabil Ubisoft si-au pus multe sperante, dar si noi aici la Zon@, asta pentru ca Far Cry 3 a fost declarat de catre noi la vremea aparitiei jocul anului. Este si aceasta ultima aditie in universul Far Cry un joc bun? Ramane sa vedem.

Ca si in jocul precedent, esti la comanda unui erou nu tocmai plauzibil, de aceasta data numele tau fiind A.J. Gale, care… nu isi pierde toti prietenii si lasat sa se descurce pe o insula, ci trebuie doar sa duca cenusa mamei sale in regatul fictiv numit Kirat. Nu trece mult timp si autobuzul in care te afli este oprit de niste garzi, cineva este impuscat, apare baiatul rau, „face legea” un pic, si afli ca de fapt ala mic si roz, nu negru, o stia pe scumpa ta mama si ca esti fiul unui lider al revolutiei. In concluzie, cam aceasi poveste de duzina pe care o gasim in mai toate filmele din anii 80 care ajungeau direct la vanzare in magazine, si nu pe marile ecrane. La capitolul poveste nu prea straluceste, nu aduce nimic deosebit cat sa te faca sa savurezi naratiunea, iar Pegan Min nu este nici pe departe la fel de atragator ca Vas. Totusi, A.J. este insa un protagonist mult mai usor de placut decat predecesorul sau, care sinceri sa fim era mai mult o bucata de hartie alba, A.J avand chiar o personalitate si fiind implicat in poveste. Exista si ceva ramificare a povestii, A.J fiind nevoit sa aleaga daca sa ajute rebeliunea sau nu, multe dintre aceste alegeri schimband povestea si anuland anumite misiuni. Aduce ceva nou, dar parca mi-ar fi placut ca personajele sa fie mai prezente, si nu doar pentru niste secvente cinematice si apeluri pe statia de emisie receptie.

Din punct de vedere al gameplay-ului nu au fost schimbate prea multe lucruri. Far Cry 4 nu inoveaza cu nimic, doar repara niste elemente care au deranjat in jocul precedent. Sigur, exista si cateva adaugiri interesante, precum faptul ca poti acum sa calaresti elefanti, dar, cu exceptia acestora este… tot Assassins Creed cu arme. Practic ai o harta imensa in care trebuie sa te desfasori dupa cum te taie capul, eliberand outpost-uri si descoperind noi zone folosind turnuri radio. Aici este punctul forte al jocului, libertatea. Cand ai o lume deschisa iti poti pune imaginatia la contributie, iar seria Far Cry a excelat la acest aspect. De la folosirea Wing Suit-ului, pana la folosirea carligului de catarare cand ajungi in Himalaya, vei folosi atat mediul, cat si armele din dotare ca sa iti croiesti drum printre inamici. Fie ca vrei sa fii Rambo sau Etzio, jucatorul poate sa pacaleasca sau sa decimeze trupele inamice folosindu-se de tot ce are in arsenal, pana si o piatra fiind utila. Din nefericire, dupa cum am spus nu aduce nimic nou si inovativ, cat sa ne poata convinge ca este ceva cu adevarat original in serie. Din fericire sistemul de detectie a fost rafinat, astfel, cand te furisezi printre inamici nu ai cine stie ce probleme, iar inteligentul artificial nu este chiar atat de batut in cap comparativ cu Far Cry 3, unde puteai sa dansezi in fata lui fara ca acesta sa te vada.

Multiplayer-ul este impartit in doua bucati distincte. Cooperativ si Competitiv. Cel cooperativ o sa fie cireasa de pe tort pentru multi, fiind acel gen de Co-Op care iti lasa prietenii sa intre cu tine in joc si sa te ajute sa completezi diverse misiuni sau sa asaltezi un fort. Jocul este cu atat mai incitant cand ai un amic cu care colaborezi, din pacate este si mai usor, chiar si pe cea mai ridicata setare de dificultate. Cu toate astea, avem o componenta cooperativa cu care te poti distra, si este mult mai bine gandita comparativ cu ceea ce ne-a oferit Far Cry 3. Competitiv, jocul nu ofera prea mult. Ai parte de trei moduri. Outpost, unde o echipa apara o locatie fortificata, in timp ce cealalta echipa o ataca. Demon Mask, un fel de capture de flag, unde steagul este un artefact ce trebuie adus inapoi la baza. Iar in ultimul de pe lista, Propaganda, trebuie sa distrugi sau sa aperi, depinde in ce echipa te afli, trei turnuri radio. Nu sunt cine stie ce, dar ofera o oarecare diversitate si ceva cu care sa te intretii dupa ce ai terminat povestea jocului.

Prezentarea este de exceptie. Pentru cei cu specificatii mai serioase ale PC-ului, Far Cry 4 iti pune componentele la treaba. Jocul are ce sa iti ofere la capitolul grafica si prezentare a mediului, iar sunetul este si el de exceptie. Cu toate micile scapari ici si colo, precum cliping prin texturi si efecte de rag-doll, Far Cry 4 are o prezentare superba. Vei pierde ore in sir admirand peisajul, iar unele imagini prezentate de joc iti vor ramane intiparite in minte. Secventele in care planezi folosind Wing-Suit-ul sunt de asemenea senzationale, iar muzica este si ea de nota zece. Sunt putine elemente de care te poti plange. Dar te poti plange de optimizare, atat pe PC cat si pe Console. Jocul se incarca si functioneaza perfect, pana cand se decide sa ramana blocat fara niciun motiv. Trebuie sa stai minute bune in setari pe PC pentru a da de cap la ce si cum trebuie sa dezactivezi pentru ca acesta sa nu dea rateuri, dar general vorbind, cu exceptia acestui neajuns, este un joc bun.

Verdict final? Merita cumparat, doar daca iti plac experientele open world. Este un Far Cry 3 mai cizelat si cu mai multe zorzoane, dar nu aduce nimic nou in materie de gameplay. Pacat… se putea mai mult!