14 comments

Review FIFA 17

by on 29/10/2016
 

Fifa la noi in tara are deja un rang de franciza de legenda. Toti avem un amic sau poate chiar tu ai incercat pe vremuri un Fifa 90 si ceva. Un titlu care in Romania a ajuns sa fie urmarit cu atentie, ba chiar jucat la nivel profesionist, ceea ce spune multe despre cat de iubit este Fifa aici.

Anul acesta este unul istoric. Bine, daca consideri o data istorica faptul ca seria Fifa trece de la un motor grafic la altul. Astfel EA trece de la vechiul motor, IGNITE, la un motor pe care l-am intalnit in general in shootere. Trecerea la Frostbyte aduce de la sine si noi intrebari, precum: Este un motor precum Frostbyte potrivit pentru seria Fifa? Ramane sa aflam in review-ul urmator.

Avem parte si de o poveste de single-player, campania fiind intitulata Journey, unde preiei controlul unui tanar numit Hunter, incercand sa ii sustii drumul catre Premier League. De aici iti alegi unul din cele 20 de cluburi dinsponibile din Premier Leaguel, dar in mod dubios introduce si secvente in care trebuie sa alegi, existand si un dialogue wheel similar cu Mass Effect.

Nu credeam ca o sa vad o poveste intr-un joc FIFA, totusi, am ramas surprins de rezultat. Bine, pot sa tai in carne vie pentru cliseul monumental de care de dovada, personajul principal, Hunter, fiind in esenta povestea baietelului cu ochii mari, plini de vise, fara prea mult suport financiar, dar care vrea sa ajunga in Premier League. Exceptand acest mic detaliu, povestea ofera o perspectiva destul de interesanta in lumea fotbalului, chiar si pentru un individ ca mine, paralel cu fotbalul. Un pas in fata, care printre altele serveste si ca un tutorial senzational de jucat inainte sa te apuci sa te infrunti cu alti jucatori online. Campania explicand fiecare aspect al lui FIFA 17, familiarizand jucatorul cu mecanicile de joc.

Faptul ca poti sa il controlezi singular pe Hunter sau intreaga echipa ofera o perspectiva extrem de interesanta asupra jocului, schimband in esenta felul in care il experimentezi. Plus elementele care se răsfrâng din lumea reala asupra jocului, precum numarul de abonati pe social media, faptul ca prestanta ta in timpul jocului conteaza si alte mici detalii, vor placea. Are un aer de autenticitate, cu toate ca uneori fortata, care aduce jocul cu un pas mai aproape de realitate.

Odata cu avansul in cariera, primesti si o serie de puncte ce le poti investii intr-un arbore de abilitati. O mica insertie RPG, care da uneori un pic de gandit jucatorului, unde si in ce sa investeasca, diversifica gameplay-ul si ofera un pic de unicitate personajului creat de tine.

Gameplay-ul a fost rafinat. Asta fara doar si poate. Discutam de un gameplay in care s-a mizat mult pe controlul echipei si pe inteligenta artificiala a oponentului … Si se vede! Ai mai mult control asupra micilor elemente care pot influenta finalul unui meci, iar coechipierii tai par acum mai sprinteni, mai ageri la minte si se infig activ la minge. Stiu ce e aia aparare acrtiva, schimband intr-o oare care masura felul in care relationezi cu intreaga echipa. La nivel de control individual, penaltiurile si loviturile libere au primit si ele schimbari majore. Acum poti controla mai multe elemente in timpul unei astfel de sut, ceea ce pluseaza la sentimentul de realism. Poti controla acum viteza cu care te apropii de balon si felul in care te apropii de acesta. Iar free kick a primit si ele un sistem de tintire. In functie de ce parte a baricadei te afli, aceste schimbari sunt fie o abominatie care trebuie satarpita sau exact ceea ii lipsea jocului. Update-urile la gameplay, daca este sa ne intrebati pe noi, sunt bine venite.

Pentru a raspunde la intrebarea de mai devreme, pot spune cu mana pe inima ca este cel mai aratos joc FIFA realizat pana in acest moment. Se spune ca detaliile fac diferenta, in cazul lui FIFA 17 acestea se pot vedea cu ochiul liber. Prezentarea in sine este un deliciul, iar detaliile precum parul mult mai realist, expresiile faciale, miscarile corpului sau jucatori care transpira pe masura ce avansezi in meci sunt cireasa pe tort.  Mai simplu, jocul arata de intepenesti. Mult mai realist, trecerea la Frostbyte fiind una extrem de inspirata. Cel putin din punct de vedere vizual. Coloana sonora pe de alta parte nu a reusit sa imi spuna nimic, comparativ cu titluri precedente. Pacat, se putea face ceva interesant anula acesta.

Exista din pacate si niste puncte in care jocul poate sa scoata din minti si cel mai calm om de pe planeta. Ca de exemplul faptul ca inteligentul artificial, cu toate ca il poti edita dupa bunul plac, vairand intre ratiile de atac si aparare, cat de des poate sa rateze si asa ceva. Practic o experienta croita dupa tine. Asta s-a vrut cel putin. Dar tot timpul pare ca ceva nu functioneaza cum trebuie. Ba esti sigur ca da o pasa si nu o face, existand tot timpul riscul ca un inteligent artificial sa dea un cix major si sa iti strice intreg meciul. Nu se intampla des, dar cand ai parte de un astfel de moment, o iei razna. Si pentru ca tot discutam despre AI, sa nu uit… Inteligentul artificial cumpara tot ce isi permite cand vine vorba de transferuri. De notat pentru cei care fac colectie.

Cat despre segmentul online, daca anul trecut ai cumparat FIFA 16, nu o sa observi prea multe schimbari, anul acesta accentul picand pe gameplay.

Un salt inainte sau un pas sfios in fata? FIFA 17 este un salt. Atata timp cat te poti obisnui cu noile schimbari care adreseaza inteligentul artificial, metodele de atac pe gazon sau elementele grafice, totul a fost gandit pentru a oferii o experienta de joc… realista. Este un joc care a impartit comunitatea in doua, cu toate ca unele alegeri la capitolul gameplay trebuiesc rafinate. Acum depinde foarte mult de cumparator. Daca esti un jucator casual, care se bucura doar ca poate sa incerce jocul pentru update-uri si indrageste sportul in sine, jocul este pentru tine. Jucatorii hard-core pe de alta parte s-ar putea sa ramana dezamagiti profund de acest titlu din cauza unor aspecte ce tin de gameplay.

comments
 
Leave a reply »

 

Leave a Response