Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :

Review: PLAYERUNKNOWN’S Battlegrounds vs Fortnite

/
/
/

Am făcut review la PLAYERUNKNOWN’S Battlegrounds și Fortnite, dar, spre surprinderea noastră, foarte multe întrebări primite pe Facebook și în secțiunea de comentarii erau legate de un versus între acești doi giganți ai gaming-ului din prezent. Prin urmare, pentru că suntem niște silitori și răutăcioși, am decis să facem un versus între două jocuri extrem de populare: PLAYERUNKNOWN’S Battlegrounds vs Fortnite.

Două nume care și-au pus amprenta pe tărâmul jocurilor online pentru mult timp de acum înainte și care au la bază același joc: ARMA; două titluri care, la bază, se axează pe mecanici de joc similare, dar care se diferențiază masiv atunci când ajungi la detalii. Ambele jocuri dețin un mod Battle Royale extrem de popular și care seamănă între ele… dar nu prea răsar.

Sigur, este foarte ușor să pui în aceași oală și Fortnite și PLAYERUNKNOWN’S Battlegrounds, având în vedere că modul de joc cel mai popular este Battle Royale, PLAYERUNKNOWN’S fiind primul ieșit pe piață și care a reușit să detroneze DOTA 2 și CS GO de pe tronul de Top Played games pe Steam. Fortnite are o cu totul altă poveste, iar incluziunea modului Battle Royale și similitudinile între cele două moduri de joc erau … evidente la suprafață.

În ambele jocuri te parașutezi dintr-un obiect zburător, fie el avion sau autobuz, și trebuie să supraviețuiești în timp ce ești vânat și vânezi alți jucători. Cu toate acestea, similitudinile se opresc aici. Modificatorii, elementele care diferențiază gameplay-ul la bază, sunt total diferiți în aceste două cazuri – PLAYERUNKNOWN’S se bazează pe un gameplay mult mai atent dezvoltat, de tip militar, în care poți să stai și să îți pândești ținta pe îndelete. În Fortnite, lucrurile sunt ușor diferite, asta pentru că întreg ritmul jocului este mult mai alert, meciurile tinzând să dureze ceva timp. Iar aici discutăm doar de conceptul de luptă pe care îl abordează jucătorii, modificatorii înmulțindu-se pe măsură ce avansăm în meta-ul gameplay-ului și vedem diferențe clare între acestea.

Așa cum am spus, în ambele jocuri te arunci dintr-un obiect zburător, doar că, în Fortnite, avem și câteva elemente care schimbă MASIV gameplay-ul – opțiunea de a putea construi edificii complexe și de a aduce din neant structuri pe câmpul de luptă. Simpla adiție a acestei mecanici de joc schimbă dramatic flow-ul unui meci, pentru că în acest caz există modalități de a surprinde un inamic în diverse moduri, asta ca să nu mai introducem în ecuație posibilitatea de a construi forturi și de a pune capcane.

PLAYERUNKNOWN’S este mult mai realist. El se adresează celor care preferă să stea cu orele în ARMA și care vor o acțiune mai realistă. Aici, modificatoarele nu pot fi aduse pe câmpul de luptă din nimic, ele există și fac parte din peisaj. Nu poți sumona din buzunar un zid după care te poți ascunde. În schimb, în PLAYERUNKNOWN’S trebuie să te gândești cum și pe unde o apuci,  cum îți gestionezi inventarul, modificatorul de bază fiind editarea armelor. Dacă în Fortnite totul este extrem de simplu, armele variind în putere în funcție de raritate, normal, rar, epic, unic și tot așa, în PLAYERUNKNOWN’S ai atașamente pentru arme, care îți modifică reculul, spre exemplu, sau alte elemente.

Sunt două abordări diferite – Fortnite dorește să fie un joc pentru toată lumea, inclusivist, în care filozofia de pick up and play funcționează absolut senzațional, iar construcția de elemente face parte din mecanica de joc generală. În PLAYERUNKNOWN’S,  discutăm de o abordare mult mai realistă, unde vehiculele și mod-urile de arme sunt ceva normal, iar o tigaie este și o armă albă. Până și mecanica de shooting este diferită – dacă în PLAYERUNKNOWN’S reculul și distanța trebuie luate în calcul, în Fortnite acestea sunt doar niște idei de gameplay, care poate au un rol în joc. Fac ceea ce fac bine, reușesc să țină jucătorul interesat, dar până la urmă, care este mai bun?

O discuție destul de riscantă, pentru că sunt fani înrăiți de ambele părți ale baricadei, cele două titluri înregistrând un număr de jucători fabulos. Așa că, un astfel de pronostic s-ar putea să stârnească emoții și reacții adverse. Cu toate acestea, dacă este să analizam la rece, trebuie să aruncăm o privire și peste ceea ce oferă cele două jocuri.

Dacă în cazul lui PLAYERUNKNOWN’S lucrurile sunt destul de simple, modurile de joc fiind bine explicate pentru că ai solo și team modes, în Fortnite situația este mult mai complicată – modul free to play, Battle Royle, este totalmente free to play, iar ceea ce primești în joc, ca și în cazul lui PLAYERUNKNOWN’S,  este pur cosmetic, gameplay-ul fiind bazat pe skill. Totuși, Fortnite vine și cu un mod PVE, în care folosești abilitățile de constructor pentru a salva lumea de zombii urați și alte orocotile, încercând să îți extinzi baza cât mai mult.

Este o combinație între mai toate Tower Defence-urile pe care le-ai încercat până acum, cu un sentiment de TF2, mult mai iertător când vine vorba de hitbox-uri, dar cu destul conținut cât să te țină ocupat câteva luni de zile bune, până ajungi la nivel maxim. Iar de acolo, lucrurile se complică pentru că începi să vânezi arme cu diferiți modificatori și noi matrițe pentru arme și capcane. În acest caz, gameplay-ul este total diferit de modul Battle Royale, fiind o combinație de Dungeon Defender și TF2, care te ține în fața monitorului ceva vreme.

Aici este punctul în care Fortnite aduce plus valoare. Dar, este o plus valoare adăugată doar dacă agreezi acest gen de grafică și gameplay. S-ar putea ca Fornite să fie prea de „grădi” pentru mulți jucători, ideea de a ridica edificii și de a teleporta cover pe terenul de joc fiind mai puțin realist pentru aceștia. Caz în care, PLAYERUNKNOWN’S pare o alegere mult mai potrivită. Dar, dacă este să punem în balanță bune și rele, Fortnite pare să ofere mai mult pentru acelați preț, includerea modului PVE fiind o opțiune excepțională de a juca cu un grup de amici, atât în mod de cooperare, cât și agresiv, existând un pic de flexibilitate pentru mai multe categorii de gameri. PLAYERUNKNOWN’S este într-o cu totul altă categorie, deoarece este un joc în care o mișcare greșită îți poate curma ping-ul, iar rush-ul funcționează atunci când ești sigur că nu se va solda într-un headshot subit.

Două jocuri care seamană, dar nu prea mult, singura comparație reală fiind legată de faptul că ambele au modul Battle Royale în alcătuire, dar mai departe de aceasta, lucrurile sunt clar definite. Dacă Fortnite este pentru cei care doresc un joc pick up and play simplu, cu mai puține elemente complexe când vine vorba de armament și locații, PLAYERUNKNOWN’S este pentru cei care agreează latura realistă a luptei, cu o ancoră solida în realitate.

Totuși, cine câștigă lupta dintre PLAYERUNKNOWN’S Battlegrounds și Fortnite? Asta o să vă lăsăm pe voi să decideți.  Vă rugăm să ne lăsați, în secțiunea de comentarii,  cinci motive pentru care considerați că Fortnite este mai bun decât PLAYERUNKNOWN’S Battlegrounds sau invers. Din aceste comentarii vom realiza un Top 5 argumente pro și contra PLAYERUNKNOWN’S Battlegrounds vs Fortnite săptămâna viitoare. Până atunci: like, share și subscribe, și nu uitați să apăsați clopoțelul magic pentru a primi Zona în Feed ori de câte ori uploadăm un clip nou.