Review Transformers Devastation – Un joc atipic pentru serie, dar mai autentic pentru fani

by on 04/11/2015

Pentru copiii anilor ’90, Transformers erau unele dintre cele mai ravnite jucarii, unul dintre cele mai rar intalnite seriale, asta daca nu prindeai bulgarii, si un concept care inca din anii ’80 si-a facut loc pe micul ecran si in inimile copiilor, care acum sunt oameni mari.

Daca am avut benzi desenate, jucarii, prosoape, pijamale, pana si sampoane Transformers au existat in trecut, unele dintre ele inca existand pe piata sub o alta forma, la capitolul jocuri video sa zicem ca noi, gamerii, nu am avut o situatie extrem de roza, jocurile iesite pana nu demult fiind incadrate undeva intre mediocre si dezastruoase. Asta pana la aparitia lui Transformers War for Cybertron care pur si simplu a reusit sa inglobeze serialul animat intr-un joc video intr-un mod unic, pastrand atmosfera si personajele, adaugand ceva din istoria Transformers, la final intreg universul fiind reimaginat de catre ce de la High Moon Studios.

Doua jocuri a realizat acest studio, War for Cybertron si Fall of Cybertron, ambele fiind aplaudate de catre fani. Dupa care, a urmat ploai de jocuri de categorie B, succedate de jocuri de mobile. Asta pana cand Activision i-au pus la carma urmatorului joc pe cei de la Platinum Games, care in trecut au realizat si Metal Gear Revengeance si de acolo s-a nascut jocul de astazi: Transformers Devastation.

tf_devastation_teaser[1]

Este bun? Este rau? Este inca un joc facut pentru a sustrage niste gold din buzunarul gamerilor? Ramane sa analizam asta in aceasta analiza a lui Transformers Devastation.

Inca de cum am bootat jocul am stiut ceea ce ne asteapta. O experienta nostalgica, presarata cu amintiri placute, personaje cunoscute si un design care aduce aminte de desenele anilor 80′, iar povestea se incadreaza perfect in aceasta categorie, fiind prezentata sumar, ori de cate ori termini o misiune si incepi una. Practic structura nu este nimic cu care nu ne-am mai intalnit pana acum, mai ales daca ai urmarit desenele animate.

Megatron vrea sa cucereasca planeta, de data asta foloseste Insectoconii pentru a transforma Pamantul intr-un nou Cybertron, iar Optimus si gasca trebuie sa ii opreasca. Un arc narativ simplu, usor de urmarit si fara prea multe batai de cap. Sigur, este simplu, dar acest lucru ii confera farmec jocului, rezultatul fiind un episod, in mai multe parti la drept vorbind al serialului animat cu care cativa dintre voi au crescut.

tf_devastation_cover[1]

Pentru cei care se asteptau la ceva mai complex de atat, cu rasturnari de situatie si elemente mai complexe ne pare rau sa ii dezamagim. Pentru asta exista War for Cybertron si Fall of Cybertron, doua jocuri pe care le recomandam cu incredere, totusi, dar ai copii si doresti un joc incitant, sigur din punct de vedere al limbajului, cu personaje pe care multi dintre copii din ziua de azi le recunosc, putem recomanda Transformers Devastation la capitolul poveste.

Cu toate ca nu ofera o campanie prea stufoasa, doar sase ore de joc, Transformers Devastation are un as in maneca, prin prisma faptului ca te lasa sa incerci mai multe personaje din universul animat, de la Optimus si Bumblebee, pana la Grimlock, fiecare dintre acestia avand un stil de joc total diferit de restul, avand avantaje si dezavantaje din acest punct de vedere. Daca Grimlock este greoi, dar matura pe jos cu oponentii, Bumblebee este rapid, existand cate un personaj pentru fiecare tip de jucator.

Am mentionat ca jocul este realizat de Platinum Games, care sunt cunoscuti pentru faptul ca realizeaza niste spectacle fightere senzationale, titluri precum MadWorldBayonetta sau Vanquish fiind unele dintre cele mai aclamate titluri realizate de studio.

2883069-devastation[1]

Asta pe langa Revengeance pe care l-am amintit mai devreme. De ce am mentionat aceste jocuri? Pentru ca Platinum, cu toate ca a realizat un joc adresat nostalgicilor si copiiilor, a reusit sa realizeze un sistem de lupta susrprinzator de interesant, unde fiecare buton apasat la momentul gresit iti poate gatui un sir de lovituri, unde atacurile speciale se imbina perfect cu cele normale si unde experienta de joc este una cat se poate de fluida.

Iar pentru cei cu viteza de reactie rapida, sistemul de dodge al jocului este cea mai buna arma din arsenalul jucatorului, atunci cand te feresti in ultimul moment de un inamic, jocul intra intr-un slow motion cateva secunde, lasandu-te pe tine sa lovesti in timp real adversarul.

Din nefericire, jocul este cat se poate de liniar. Ori de cate ori te bati cu un grup mai mare de inamici zona este inchisa, obligandu-te sa te limitezi la o mica suprafata pe care sa te desfasora, totusi, inamicii sunt destul de variati si interesanti cat sa nu se repete. Pe langa asta, luptele cu bosi, indiferent unde au loc, sunt bine gandite, fiecare avand puncte vulnerabile ce pot fi exploatate. Ar mai fi si armele de foc din joc, dar din nefericire acestea sunt acolo doar pentru a ataca ceva zburatori si alte orocotile cybertroniene, problema fiind cu ele ca intr-o lupta sunt inutile. Totusi, le poti folosi pentru a sustine un combo, asa ca o utilizare le-am putea gasi.

transformers[1]

Arhitectura de nivel este si ea destul de limitata, simplista chiar, orasul fiind populat aparent de roboti umanoizi, in forma de insecta sau dinozauri, absenta oamenilor fiind justificata de invazia Decepticonilor. In esenta ai orasul in care se desfasoara actiunea, pe care o sa il bati din scoarta in scoarta pana cand o sa il inveti pe dinafara. Cladiririle seamana intre ele, strazile seamana intre ele, fiindu-ti usor sa te pierzi dupa blocurile gri. Bine, pe de alta parte acest oras, incet, incet se deschide, ba mai mult se transforma sub ochi tai, Insecticonii reusind sa acopere mare parte din acesta cu panouri tehnologice, fiind practic metoda prin care Platinum au incercat sa mascheze faptul ca orasul, ca forma, ramane aproape identic.

Un alt element care si-a facut loc in acest joc este sistemul de upgrade al personajelor. Aici avem arme care iti pot oferii niste bonusuri considerabile, iar daca iti place o arma in mod special ii poti face upgrade folosind alte obiecte gasite in joc, ba mai mult, iti poti imbunatati si personajul, existand si ceva elemenente RPG pentru a adauga ceva rejucabilitate, mai ales pentru cei dintre noi care doresc sa upgradeze fiecare personaj in parte.

TRANSFORMERS_Screen2.0[1]

Din punct de vedere grafic, Transformers Devastation incearca foarte mult sa emuleze stilul clasic al serialului din anii ’80. Nu doar ca pastreaza designul consacrat al personajelor, Optimus Prime si Megatron aratand ca roboti, nu ca un accident dintre un camion de fier vechi si un malaxor industrial precum in filmele unui anume regizor care nu va fi numit, dar intreaga directie artistica tinde catre acel desen animat. Se foloseste un stil cell shaded, insa nu unul care sa fie o exagerare grosolana, cum pare pe alocuri Borderlands, ci unul care chiar face jocul sa semene cu un desen animat. Unul clar vizibil, coeziv, fara sa iti dea prea des sentimentul ca te uiti la niste modele 3D peste care cineva a pus un filtru grosolan.

Este evident ca au depus efort considerabil in a reda materialul original, din ce moment s-au chinuit sa aduca inapoi pana si actorii care au jucat aceste personaje cu 30 de ani in urma sau cel putin pe cei mai importanti dintre ei care isi puteau interpreta din nou rolul. In termeni de fidelitate, este impresionant pe alocuri, in special daca luam in considerare faptul ca acesta nu este un joc de buget mare, nici macar nu este vandut la pret intreg. Totusi, are pana si coloana sonora traditionala, intacta. Asa ca cel putin pentru factorul de nostalgie, este un joc numai bun pentru fanii a tot ce inseamna Transformers.

Chiar daca nu este la acelasi nivel de calitate precum jocurile anterioare produse de Platinum Games si nu are aceleasi valori de productie precum War for Cybertron sau Fall of Cybertron, Transformers Devastation este cu siguranta peste majoritatea celorlalte titluri care s-au manifestat pana acum din acesta serie.

maxresdefault[1]

De asemenea, prezinta semne clare de evolutie pe acest segment, cel de adaptari de buget mic produse de Platinum Games. Studioul a intrat pe aceasta piata din senin cu Legend of Korra, care a fost criticat pentru calitatea sa mai firava, comparativ cu Bayonetta, dar tot au reusit sa scoata un joc bunicel, iar cu Transformers Devastation au reusit sa ofere un produs si mai bun, care o sa va distreze vreme cateva ore. Este genul de titlu care te face sa te intrebi ce s-ar fi intamplat daca Platinum Games ar fi avut un buget pe masura talentului lor si timpul necesar pentru a isi face de cap.