Review VIAROOM Spectacol – Un player Android versatil si complet

by on 05/11/2015

VIAROOM Spectacol este un Android TV Box care se conecteaza la televizor sau monitor folosind o conexiune HDMI, iar rezolutia poate fi de maxim 1080p. In pachet gasim o telecomanda, un gamepad si o tastatura wireless care include si un touchpad.

Acest Android TV Box este primul produs de catre VIAROOM, iar pe viitor acestia au planuri mari de a produce un Box cu TV Tuner incorporat, imbunatatind astfel experienta si combinand mult mai bine televiziunea digitala cu experienta online. Playerul este disponibil in trei variante: VIAROOM TV, care are in pachet TV Box-ul si o telecomanda, urmatorul pachet se numeste VIAROOM Net si include pe langa telecomanda si o tastatura wireless cu trackpad, iar ultimul model este cel testat de noi, numit VIAROOM Spectacol.

Box-ul are un design simplu, stilat, din material plastic mat de culoare neagra si cu colturi rotunjite. Ca si conectivitate, are in partea stanga trei porturi USB 2.0 la care puteti conecta dongle-urile wireless de la tastatura si gamepad si o unitate de stocare precum un stick, un HDD extern sau chiar o camera web prin care puteti conversa folosind programe precum Skype. In interior regasim un procesor quad core produs de catre AMlogic, care are un chip grafic Mali 450, 1GB RAM si 8GB pentru stocare. Ca si conectivitate, playerul dispune de WiFi, cititor de carduri microSD, Bluetooth 4.0, o mufa LAN Gigabit, o mufa HDMI si o iesire optica pentru sunet.

Punerea in functiune a dispozitivului este extrem de simpla: trebuie doar sa conectati alimentatorul si sa cuplati cablul HDMI la televizor si box. Odata pornit playerul, va intampina o interfata personalizata, peste cea a lui Android 4.4. Interfata este simplu de utilizat, fiind impartita in doua: in partea de sus sunt afisate aplicatiile accesate recent, iar in partea de jos de regasesc toate aplicatiile instalate.

Pe tastatura wireless se afla butoane dedicate cu scurtaturi catre setari. Box-ul este compatibil si cu Play Store, adica puteti descarca aplicatii dupa cum doriti. Am incercat diverse aplicatii de media streaming precum Youtube, SeeNow, TVR+ si nu in ultimul rand PopCorn Time 🙂 Filmele ruleaza excelent, dar exista o mica problema, probabil de la fontul folosit de catre sistem, diacriticele din subtitrari nefiind afisate corect. Am incercat si cateva jocuri precum Asphalt 8 sau Beach Buggy Racing, dar din pacate aici se observa lipsa unui procesor grafic mai potent, jocurile avand momente de sacadare. In schimb jocurile mai putin pretentioase ruleaza perfect. Acest dispozitiv este unul excelent, la un pret bun pentru ceea ce ofera, iar daca tinem cont ca acesta va transforma televizorul obisnuit intr-unul unul inteligent fara sa cheltuiti peste 2000 de lei, il putem considera un best buy. VIAROOM poate fi achizitionat de pe siteul oficial www.viaroom.ro.