6 comments

Revoltator: Despre DLC-uri, microtranzactii si gameri naivi!

by on 13/11/2014
 

Microtranzactiile si DLC-urile sunt in general gasite in mai toate jocurile freemeium sau MMO-urile Free to Play. Spun in general pentru ca in ultimii doi ani aceasta practica a penetrat si piata jocurilor triple A, un titlu care in mod normal costa 60 de dolari, ajungand sa coste si cateva mii de euro cu toate DLC-urile si cu toate expansion-urile, skin-urile si sunetele, care in mod normal, pana cu nu mult timp in urma, erau o prezenta normala in jocuri. Vreti un exemplu? DLC

3000 de euro pentru niste skin-uri intr-un joc! Iar acesta nu este un caz izolat! Am trecut demult de acel moment in timp in care o simpla cumparare a unui joc iti asigura o experienta completa. Nu! Acum trebuie sa cumperi Season Pass-ul, DLC-uri estetice, misiuni in plus peste Season Pass si inca doua sau trei arme sau armuri pentru a putea experimenta jocul asa cum trebuie. Sigur, exista si reversul medaliei, in care lipsa acestora nu iti gatuieste experienta de joc, dar in cele mai multe situatii este vorba despre o bucata importanta de poveste sau despre un personaj care nu merita ratat. EA si Bioware s-au facut vinovati de aceasta practica mizera, in Dragon Age 1 si 2, in 1 avand un vendor de DLC-uri chiar in camp, iar in 2, arcasul din echipa fiind in spatele unui DLC pe care trebuia sa il achizitionezi. Si din ce in ce mai mult, aceasta practica este incurajata si ridicata in slavi, atat de catre producatori, cat si de catre jurnalisti, care nu fac nimic altceva decat sa ia bani pe o parte si sa dea cu laude pe cealalta. Celebrul caz IGN si Mass Effect 3 este inca proaspat in memoria mea!

Dar in fine, sa zicem ca nu e dracul asa de negru! Sa zicem ca exista motive pentru care aceste DLC-uri exista si ca ele sunt justificate din punct de vedere al dezvoltarii unui joc. In trecut, aceste DLC-uri nu se numeau microtranzactii ci Expansion pack-uri, cu cel putin 8 ore de joc, care culmea, erau livrate la jumatate de pret! De ce acum practici usturatoare si revoltatoare sunt acceptate ca fiind ceva normal?! Pentru ca exista jucatori care trebuie sa aiba cea mai cea armura, cu cel mai cel buzdugan, care nu se pot abtine sa nu scoata un 10 dolari din buzunar pentru a detine X masina intr-un joc si sa se plimbe cu tancul prin Time Square. (Adica, intr-un fel avem ce meritam, si fraier nu este ala care cere ci ala care da! Si din pacate „darnicia” unora ne afecteaza pe toti!) Din acest motiv aceste practici mizere sunt justificate. Problema este de ambele parti ale baricadei. Nu numai publiserii sunt vinovati, dar si gamerii! Un joc, in momentul in care iese pe usa proverbiala a studio-ului trebuie sa fie un produs finit, jucabil, testat si in dunga si gata pentru piata. Acum am sa rog stimatul cititior sa incerce sa isi aduca aminte de o experienta pe Console sau PC bine optimizata, fara cadre care care scad sub 20 si fara crash-uri de la X sau Y problema, in ultimul an de zile! Singurul exemplu recent care imi vine in minte este… Assassins Creed Unity, care culmea, nu este motivul acestui articol!

In teorie, aceste DLC-uri sunt gandite pentru a mai atrage niste „gold”, fonduri menite sa ajute studio-ul sa dezvolte noi expansion-uri sau noi campanii pentru joc. Dar in realitate, aceste DLC-uri sunt acolo pentru a ticsi niste buzunare si pentru a face niste oameni sa se bucure de ceea ce ar fi trebuit sa le apartina FARA ALTE COSTURI SUPLIMENTARE! Consumam in prostie si suntem pregatiti sa dam o mana (si un picior) pe niste pixeli. Un lucru de care m-am facut si eu vinovat. Dar cand acei pixeli nu imi aduc nimic in plus si nici nu imi imbogatesc experienta de joc, avem o problema. Mai grav este atunci cand avem un DLC care se traduce prin instant win. Sunt sute de cazuri, de la companii precum Square-Enix sau EA, in care acestia au incurajat achizitia unui anumit DLC, tocmai pentru ca iti dadea un avantaj fata de alti jucatori sau fata de jocul insusi. Iar acum aceste DLC-uri nu se mai numesc DLC-uri, pentru ca suntem totusi isteti si cumparatorii nu sunt chiar boi, asa ca baietii s-au gandit sa le spuna… Pre-Order Bonus!

Recentul scandal al embargourilor AC Unity a facut sa curga multa cerneala virtuala, acest embargou fiind acolo pentru a oferi in esenta un avantaj companiei pentru a putea vinde copii ale jocului in prima zi. Cat de multe copii? Atat de multe cat se poate, cele 12 ore fiind suficiente cat sa faca oamenii sa isi exprime dezgustul si sa invadeze Metacritic si sa faca nota discordanta intre notele jurnalistilor, testerilor, criticilor, bloggerilor si cele ale cumparatorului final. Cand exista o astfel de prapastie intre cei care ar trebui sa reprezinte publicul si publicul insusi, avem o problema cu totii. Dar adevarata problema este ca… nu ne pasa! unity

Memoria gamerilor este extrem de scurta! Uitam de la an la an ca am dat pe ceea ce este in esenta un pachet de harti cate 60 de dolari! Uitam ca ni s-au bagat pe gat 100 si ceva de DLC-uri! Uitam ca am primit o poveste segmentata! Dar se pare ca ne permitem, din moment ce facem asta in continuare. Orice mi-ati spune, sunt ferm convins ca aceste mizerii vor fi permise si pe viitor! Sigur, nu toti gamerii sunt inerti, dar cu exceptia unor voci care chiar isi spun punctul de vedere si incearca sa ne reprezinte si sa ne vada interesul, suntem in majoritatea cazurilor amortiti. Dormim pe noi si ne bucuram la un XP boost de 24 de ore sau la o arma cu fire rate mai mare intr-un joc pe care probabil o sa il jucam maxim 500 de ore. Iar aici ma refer la jocuri centrate pe multiplayer. Mai grav este cand trebuie sa cumparam un DLC pentru a putea vedea finalul adevarat, asa cum a fost cazul lui Asura’s Wrath. Iar lista nu se opreste aici! Pana cand gamerul, cu mic, cu mare nu ia atitudine si nu spune ca este satul de acest tratament, nimic nu se va schimba. Asta este trista realitate! Din nefericire, portofelul spune altceva! Si din nefericire, aceste practici sunt inca permise si justificate de noi! Atat timp cat nu iti impui sa nu faci Pre-Order-ul si nu iti impui sa nu mai balesti ca un caine in calduri la un trailer si sa consideri ca este cel mai ever tare joc din lume pentru ca asa ti-a aratat tine imaginea de pe ecran, nimic nu se va schimba!

Concluzie! Sa curga cu DLC-uri!

Lectura aditionala pentru cine este interesat! 

comments
 
Leave a reply »

 
  • Tarcau Dragos
    13/11/2014 at 19:40

    Bravo ! Tine-o tot asa poate se mai trezesc si unele creiere de gaina (din pacate multe rau)

    Răspunde

    • Thegamer89
      17/11/2014 at 10:55

      Absolut, sunt sigur ca acum dupa ce-au citit romanii nostri acest articol fabulos nu vor mai cumpara nici un joc cu DLC, categoric asa va fi, problema-i ca romanii nu cumpara jocuri de fel, asa ca nu-i afecteaza.

      Răspunde

  • Tudor Simu
    14/11/2014 at 04:10

    In lung si in lat, sunt perfect de acord cu tine. O schimbare este necesara si cred ca fiecare poate sa ajute la imbunatatirea situatiei. Personal insa cred ca aceasta nu este o problema care se va rezolva predominant din afara statelor unite. O persoana in pozitia ta sunt sigur ca stie ce se intampla in industrie si esti la curent cu scandalele care au loc luna de luna an de an. Aproape tot timpul acestea provin, sau isi au radacina, in state desigur. Evident acolo sunt producatorii, acolo puterea de cumparare este mai mare, consumerismul este in floare si exclusivitatea si individualitatea sunt calitati prea-slavite. Arata-le morcovul pe bat si spune-le ca majoritatea nu o sa primeasca ceva decat daca dau 1 dolar 2,3, 15 si vezi cum brusc toti sar sa fie „acel unu” care de fapt sunt un milion. Desigur cum ai spus si tu, aceasta practica a inceput sa se „frece” si de restul lumii si incet incet incepem si noi sa practicam aceleasi metode teribile, uneori din „necesitate” alteori din disperare. Eu nu am luat niciodata DLC-uri de arme, armuri, skinuri, etc. si pe cat posibil am incercat sa evit orice dlc care nu adauga ceva la poveste. Dar cand stii clar ca povestea este incompleta si vrei sa ai deznodamantul aventurii asa cum trebuia sa fie, mai iei si decizii proaste. Imagineaza-ti cum ar fii sa te prezinti la cinema pentru un film, si cu 10 minute inainte de final, sau chiar si in mijlocul filmului, acesta se opreste si cineva din personal vine si cere bani pentru segmentul respectiv sau te roaga sa iesi pina se termina.Multi se vor revolta pe buna dreptate, altii insa au venit pina aici sa vada filmul si vor sa aiba experienta completa si vor plati, unii din prostie altii din disperare. Boicotul este o masura buna de luat in aceste circumstante, dar pentru acesta sa aiba un impact, nu trebuie sa ii convingi pe cei care platesc din disperare, ci pe cei care platesc din prostie.

    Răspunde

  • Robert M.
    14/11/2014 at 11:05

    Poti spune acelas lucru si despre Black Friday

    Răspunde

    • Guest
      17/11/2014 at 10:57

      Ce legatura are una cu alta ? Esti unu dintre cei revoltati pe ideea de black friday ca-ti „trag teapa” si acum faci propaganda negativa pe unde apuci ? Nu frate, nu merge asa, exista zeci de site-uri, verifici preturile inainte si daca-ti convine oferta il cumperi, nu-i vreo mare filozofie aici.

      Răspunde

  • Thegamer89
    17/11/2014 at 11:03

    Iar ne plangem de DLC-uri ca ne trag producatorii lacomi tepe, si ca multi „prosti” pun „botu” ? Citesc lucrurile astea zi de zi pe site-urile de gaming, de mi s-a acrit. Sincer frate nu cumpara, cine naiba te obliga sa dai 10-15 euro in plus pe doua harti si un skin, ca altfel n-ai „experienta completa” ? La fiecare stire despre EA,ACtivision si Ubisoft sau stire in care scrie mare DLC, sar aceeasi indivizi ca arsi sa se planga de aceleasi lucruri a mia oara, in speranta lor ca-i „vor asculta altii si totul se va schimba”, asa pot s-o tina inca 10-20 de ani, murind cu „speranta”.

    Atata timp cat producatorii vad ca aceste lucruri se vand, le vor produce, simplu, nimic sofisticat, nu-s de blamat. Gamerii sunt ca niste dependenti, si au nevoie de „‘doza” cat de mica, si-ar da oricat pt. a avea „TOT” de la acel joc, iar astia profita.

    Daca stam toata ziua si ne plangem pe net de „cat de grav e, si unde s-a ajuns” nu rezolvam nimic, n-o sa citeasca milioane de persoane acest tip de articole si se vor lua dupa ele ca oile, asta nu se va intampla. Tot scandalul asta e o picatura intr-un ocean, sau e ca si când ai zbiera intr-o punga.

    Eu unu nu dau bani pe nimicuri virtuale, si n-am simtit ca n-am „experienta” completa pt. ca n-am avut nu stiu ce toale, arme sau personaje intr-un joc care oricum dureaza zeci de ore. Trebuie sa fi chiar obsedat, si nu prea vad rostul, când acele „arme” le folosesti putin ca oricum in acel joc vei gasi ceva mai bun.

    Răspunde

Leave a Response