0 comments

Review Rise of the Tomb Raider. Deci se poate!

by on 24/02/2016
 

Aici la zona suntem fani ai aventurilor Larei. Am crescut cu jocurile pe console si pe PC, fiind printre cele mai aplaudate eroine de la noi din tara, fara sa mai discutam de mapamond.Rise of the Tomb Raider

Dar din pacate au fost si zile grele pentru Lara, in care credem noi ca s-a apucat de bautura, pana cand Square Enix au decis ca seria Tomb Raider are nevoie de un ReBoot masiv. Lucru care s-a si intamplat, Tomb Raider si implicit Lara primind un strat de vopsea realist, o actiune un pic mai ancorata in realitate, mai crud, mai visceral uneori, dar a mers. Tomb Raider a fost un reboot de succes, iar asta a dat unda verde lui Rise of the Tomb Raider. O evolutie senzationala am putea spune, Lara aici fiind o combinatie perfecta intre vechea Lara, din jocurile anilor 90′ si conceptul propus in jocul precedent.Rise of the Tomb Raider

Sunt multe ajustari si piulite stranse in acest joc, parca lasand impresia ca vocea multora din comunitate a fost auzita, ba mai mult, s-au facut eforturi la capitolul poveste. Cu toate ca naratiunea din jocul precedent nu a fost proasta, aici lucrurile capata o intorsatura fantastica. S-au mai pierdut pe drum cateva ancore in realitate, acum Lara alergand dupa ceea ce se numeste „The divine source”.Rise of the Tomb Raider

Sau mai pe romaneste, Lara acum cauta fantana tineretii fara batranete. Aici intra in scena o grupare gen Hydra, plimbari prin diverse zone exotice si o Lara mult mai matura si mai determinata. Eroina noastra este urmarita de fantomele trecutului, fantana tineretii fiind cautata si de-acum defunctul ei tata, fiind mai mult o traditie, in aceast univers familia Croft fiind considerata o familie de arheologi tacaniti, in total contrast cu vechea Lara care era faimoasa pentru ca a reusit sa il gaseasca pe Big Foot.

Povestea se infiripa in toate aspectele jocului, un element care ne-a placut nespus. Rise of the Tomb Raider reuseste sa spuna o poveste indemnand jucatorul sa exploreze, tranzitia dintre arcul narativ principal si micile detalii si mini-questuri secundare facand intreg ansamblul un deliciu.Rise of the Tomb Raider

De altfel, cu toate ca povestea abandoneaza orice premisa de rational din primele minute, reuseste sa para macar intriganta, ba chiar credibila daca esti pregatit sa suspendezi realitatea pe durata jocului. Plus, atunci cand explorezi titlul incepi sa afli mai multe despre poveste, ajungandu-se la culte religioase vechi de milenii si profetii, iar asta doar in primele 30 de minute de joc, folclorul in cazul Rise of the Tomb Raider fiind mult mai vast de atat. Estimativ, daca doresti sa termini jocul, o sa iti ia cam zece ore sa descoperi fiecare comoara, pergament si sa inveti fiecare limba. Pentru ca acum, Lara invata limbi moarte pe bajbaite.

Gameplay-ul din Rise of the Tomb Raider se imbina cu povestea senzational de bine.

Am spus mai devreme ca Lara invata limbi moarte pe bajbaite, pentru ca acesta este adevarul. Intai inveti sa interpretezi o pictura, ca apoi incet, incet sa inveti sa stapanesti greaca veche la nivel de incepator, sanscrita si tot asa. Este o mecanica de joc interesanta, care te impinge sa explorezi fara sa-ti dai seama. Cuplata si cu sistemul de crafting, care slava domnului a mai fost si el lucrat si rearanjat un pic – multe dintre arme putandu-se upgrada – o sa te trezesti ca vanezi materiale, in loc sa te concentrezi pe povestea principala.Rise of the Tomb Raider

Nu este neaparat un lucru rau, unele persoane chiar agreand acest gen de mecanica de joc. Noua ne-a placut pentru ca pe langa faptul ca ridica artificial orele de joc, acum isi face mea-culpa si include si ceva poveste in plus, macar asa cautarea unor materiale poate duce uneori la o noua particica din poveste.

Rise of the Tomb Raider ofera in jur de 30 de ore de gameplay fara prea mult efort. Harta propusa de Crystal Dynamics este demna de aplaudat, jocul avand o suprafata explorabila laudabila din punct de vedere al spatiului geografic, iar arhitectura de nivel este si ea la mare pret, de multe ori oprindu-ne pentru a admira peisajul. Poti sa pierzi ore cautand in morminte antice, lucru care aduce intr-un final puzzle-urile inapoi in joc – intr-un mare fel am putea spune – iar pe harta poti sa mai vanezi monezi, picturi, documente, relicve si lista continua. Cu fiecare quest secundar si relicva descoperita, ai acces la mai multe arme si informatii pe care sa le adaugi la povestea generala.

In jocul precedent Lara era un pic cam… directa in abordarea terenului de lupta. In Rise of the Tomb Raider lucrurile s-au schimbat dramatic.Rise of the Tomb Raider

Secventele in care te joci de-a ninja sunt mult mai dese, putand sa te furisezi si sa te strecori ca o vulpe prin bazele inamice. Sistemul de level up face asta un deliciu existand cateva skilluri alocate acestui nou talent al Larei. La fel de bine poti sa te folosesti de aptitudinile acrobatice ale Larei, sa te sui in cel mai inalt punct si sa incepi sa decimezi o baza intreaga cu arcul, alegerea fiind de partea ta. Atat navigarea nivelului, cat si mecanica de shooting maturizandu-se odata cu Lara.Rise of the Tomb Raider

Sunt cateva elemente totusi pastrate din jocul precedent, precum arcul, care in Rise of the Tomb Raider reprezinta cel mai bun aliat impotriva hoardelor de inamici.

Iar obsesia de a lega mecanicile de joc cu povestea in sine pe care titlul o afiseaza se poate obseva cu ochiul liber aici, arcul fiind o metoda de a te apara, traversa nivelul sau accesa zone altminteri ascunse, evident folosind „Sixth sense” si aceasta o mecanica care revine din jocul precedent, care face indentificarea de indicii mai usoara.

Pana si grafica si sunetul sunt integrate perfect in acest pachet cat se poate de incitant, oferind jucatorului o lume meticulos realizata. De la temple, pana la cripte si morminte, aventura ta in joc este presarata la tot pasul cu un impuls vizual care iti va lua piuitul fara doar si poate. De prima scena a jocului, care te pune in postura de alpinist, pana la ultima scena a jocului, intreaga experienta vizuala este una de exceptie, indiferent de platforma pe care alegi sa experimentezi jocul, cu toate ca pe PC, uneori ai nevoie de ceva mai mult putere de procesare sa randezi unele efecte care solicita placa video.Rise of the Tomb Raider

Daca nu te arunci la efecte halucinante si texturi 4K, pe un PC modest, Rise of the Tomb Raider ruleaza extrem de bine la 60 de cadre cu setari medii spre high, cu un AMD FX – 6300, 8 GB de RAM si o placa video R9 270X cu 4GB de RAM.

Asa ca, aceia dintre voi care s-au intrebuintat anul acesta si au facut upgrade-uri o sa se bucure de o fidelitate grafica avansata.Rise of the Tomb Raider

De fapt suntem extrem de multumiti de prezentarea generala a jocului. Putine titluri de la The Witcher 3: Wild Hunt pana in prezent ne-au facut sa suspendam realitatea si sa ne pierdem in lumea jocului. Rise of Tomb Raider propune o lume mult mai realista, migalos lucrata dar si mult mai fantastica, unde cavaleri si mercenari se regasesc cu o naturalete rar intalnita intr-un joc. Poti sa crezi ca ai dat nas in nas cu un cavaler, la fel de bine cum poti sa te infrunti cu un urs, linx sau lup randat realist.

Iar sunetele de fundal, plecand de zgomotul pe care il fac animalele, pana la vocile actorilor sau explozii, se cumuleaza intr-o experienta auditiva de exceptie. Ne-a placut nespus faptul ca puteam indentifica mici inflexiuni in muzica, trecerea de la explorare la o scena de actiune fiind accentuata subtil de muzica mai alerta.

Actorii vocali completeaza partea auditiva, fiecare dintre acestia integrandu-se perfect in poveste, intregind experienta, fiind alesi pe spranceana.

In concluzie, merita achizitionat Rise of the Tomb Raider? Categoric, indiferent de platforma.

Revine la radacinile care dictau ca Lara trebuie sa exploreze si sa rezolve puzzle-uri, dar de departe ce ne-a placut cel mai mult este felul in care este pus cap la cap. Nimic nu este lasat la voia intamplarii, asa cum am spus, jocul este o experienta ca un tot unitar, fiind singurul joc pe care il putem critica ca un tot unitar, nu pe bucati asa cum am facut-o pana acum. Un joc senzational pe care nu trebuie sa il ratezi… scurt si fara drept de apel.

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response