0 comments

Shoots Fired – Nvidia nu are incredere in benchmark-urile DirectX 12

by on 18/08/2015
 

Microsoft a discutat mult si bine despre capabilitatile DirectX 12, laudand si ridicand in slavi performantele acestuia pe Windows 10, anuntand sus si tare ca acest nou DirectX va aduce „nivelul de eficienta al consolelor” pe PC, acestia sugerand ca DX12 va aduce viteze de render si consum CPU mai eficiente, comparativ cu DirectX 11.

Potrivit primului benchmark DX12, acesta imbunatateste masiv persormanta AMD, dar, dintr-un motiv sau altul, placile Nvidia de top, de la Titan X pana la 780Ti, sunt mult mai jos in performanta comparativ cu varfurile de gama AMD.

DX12 a fost testat intr-un Alpha Build al jocului Ashes of the Singularity, joc dezvoltat de Oxide Games pe motorul propietar numit Nitrous Engine, care este gandit pentru a trage toate beneficiile pe care API-urile precum Mantle, DirectX 12 sau Vulkan le au.

Nvidia a raspuns acestor probleme, sustinand ca aceste benchmark-uri nu sunt de incredere, fiind nerelevante chiar, avand in vedere ca jocul este inca in faza de dezvoltare, si inca nu a fost optimizat. Mai mult, Nvidia si Microsoft au lucrat impreuna pentru a optimiza driverele, cu toate ca pe laptopurile Alienware, dupa cum am raportat si noi ieri, sunt inca probleme.

Brian Burke, PR Nvidia pentru GameWorks si GRID a raspuns intr-un interviu acordat WCCF in legatura cu benchmark-urile, spunand:

Jocul este inca in primele stagii Alpha potrivit dezvoltaorului. Este greu sa spunem ce se intampla sub capota unui astfel de joc din punct de vedere software. Nu este inca gata si nici macar optimizat. Are buguri mari, ca de exemplu unul pe care Oxide l-au si identificat, ce afecteaza in mod negativ performanta DX 12 in momentul in care MSAA este pornit. Dar aceste buguri se vor rezolva intr-un timp scurt.

Nvidia crede ca jocul arata bine, dar benchmark-ul in Alpha nu reprezinta ceva relevant sau folositor. Va spune cum ruleaza sistemul tau in anumite scene preselectate din Ashes of Singularity, atat si nimic mai mult. Nu credem ca este un idicator pentru a putea determina performanta placilor Nvidia in DirectX 12. 

Oxide Games se pare ca nu sunt de acord cu NVIDIA, pe blogul companiei postand un intreg articol pe aceasta tema, din care am extras urmatorul citat.

In esenta, path-ul pentru MSAA nu a fost schimbat de la DX11 la DX12. Orice declaratie care spune ca este un bug de aplicatie trebuie tratat ca informatie incorecta.

Ar trebui luat in considerare si faptul ca jocul nu este disponibil publicului in acest moment, iar testul nu este „legitim”. Sigur, mai sunt multe lucruri care trebuiesc optimizate, dar desi Ashes of the Singularity este in stadiu pre-beta, este la fel de bine optimizat ca orice alt joc lansat in acest moment. Ce sens are sa optimizam un cod la sase luni dupa ce jocul a fost lansat? 

Pana la urma DirectX 12 este inca la inceput de drum. Daca ne ascutim de pe acum securile, pana la finalul ciclului de dezvoltare al acestuia ce o sa facem? Il bombardam?