0 comments

StarCraft 2: Legacy of the Void Preview

by on 12/10/2015
 

Iata ca in curand StarCraft 2: Legacy of the Void isi va face simtita prezenta in calculatoarele si inimile noastre dragi si scumpe. Poate unora dintre voi poate li se va parea ca StarCraft  nu e un joc asa de faimos precum League of Legends, Counter Strike, Dota 2,etc. E de inteles. In principal unii oameni se uita la numarul de jucatori, prezenta jocului la evenimente si alte aspecte si dupa le compara pe acestea cu competitorii.

Totusi, daca ne gandim bine, in ciuda unei baze un pic mai mici de jucatori, aceasta este foarte unita si pasionata. In plus, aici vorbim despre un joc RTS unde se pune accent foarte mult pe calitatile individuale in comparatie cu cele pe care trebuie sa le ai intr-o echipa.

Aici trebuie sa depui efortul unei echipe intregi, deoarece trebuie se te ocupi atat de partea de micromanagement care e coplesitoare din punctul meu de vedere, mai ales in cadrul unui meci de eSports unde o tasta gresita poate insemna sfarsitul meciului si mai este partea de macromanagement unde trebuie sa iti gestionezi baza principala si sa te extinzi in continuare fiindca nu vei avea resurse la nesfarsit si trupele tale trebuie sa manance si ele niscaiva gaze si minerale ca fac bine la ten.

sc2-lotvprologue-dark-whispers04[1]

Din ce am vazut, asiaticii sunt buni la acest joc, au un ditamai APM-ul (Actions per Minute). Pentru ei tastatura devina ca un fel de pian care trebuie sa reziste unei opere furtunoase si unei presiuni de aceeasi magnitudine.

Cu totii banuiesc ca stiti ca StarCraft este compus din doua moduri. Unul de singleplayer si altul de multiplayer. De aceasta data, ne vom indrepta atentia asupra celui de singleplayer deoarece chiar daca acest expansion se afla in faza Beta, am primit acces la 3 misiuni care fac parte dintr-un prolog intitulat Whispers of Oblivion.

Scopul acestuia este acopere gaurile din firul narativ dintre Heart of the Swarm si Legacy of the Void. In functie de stilul fiecarui jucator, o misiune poate dura undeva la 30 sau 40 de minute. Evident, daca este vorba de un jucator experimentat atunci s-ar putea sa dureze si mai putin.

SC2_LotVPrologue_Evil_Awakens01-1024x640[1]

Mie mi-a luat undeva la 40 de minute. In Whispers of Oblivion ai ocazia sa te joci cu Zeratul si sa il ajuti in cautarea lui pentru ultimele indicii catre profetia lui Xel’naga, care e posibil sa salveze universul.

Chiar daca acest misiuni au fost scurte, pot spune ca mi-a facut placere sa le joc, mai ales ca am reusit sa inteleg mai bine personalitatea lui Zeratul, motivatia acestuia si de ce este el un personaj important in StarCraft, chiar daca acum este considerat un „nebun” de catre semenii lui.

Ce mi-a placut in cadrul acestor misiuni este ca nu esti la fel de presat precum intr-un meci de multiplayer. Eu sunt mult mai lent cand vine vorba de micromanagement, asa ca pierd ceva timp sa imi fac unitatile, sa le adun si dupa sa le coordonez, asta daca sunt intr-un singur grup, fiindca micromanagement-ul consta in arta de a gestiona mai multe grupuri de unitati astfel incat sa se potriveasca planului tau si sa fii cat mai flexibil pe campul de lupta astfel incat sa contracarezi cu usurinta un atac al inamicului.

Totusi, fiindca aici vorbim de misiuni, nu iti permiti sa ai aceeasi versatilitate ca in multiplayer, ca totusi ai obiective de indeplinit, colegi protoss de salvat si un fir narativ care trebuie desfasurat.  Din acest motiv e posibil sa nu va folositi unitatile voastre la intreaga capacitate, dar au fost momente in care eram nevoit sa folosesc un anumit tip de unitate, astfel incat am reusit sa vad ce modificari le-au mai adus dezvoltatorii. Unele au primit raza mai mare actiune, altele au primit un mic nerf la damage, dar mobilitatea lor a crescut si tot asa. Astea sunt lucruri de finete, pe care un impatimit de StarCraft le observa.