0 comments

Realitatea virtuală sosește pe Mac

by on 06/06/2017
 

Anunțurile făcute seara trecută de către Apple nu se limitează la hardware nou, ci includ și ceva software care să se folosească de noile componente.

Unul din anunțuri a fost cel al API-ului Metal 2, o îmbunătățire a primei variante, ce promite să sporească simțitor performanța. Această infrastructură grafică nouă ar fi capabilă să accepte de 10 ori mai multe apeluri de desenare decât prima variantă a Metal și ar funcționa de 100 de ori mai bine ca OpenGL. Mai important de atât, Metal 2 chiar va fi suportat de alți dezvoltatori decât Apple, printre care se numără Epic, cu al lor Unreal Engine și motorul Unity.

Iar la loc de seamă printre companiile care și-au anunțat suportul se numără și Valve, cu SteamVR, în efect Apple deschizând porțile pentru ca dezvoltatori terți să lucreze la aplicații de realitate virtuală și soluții hardware de realitate virtuală care să funcționeze pe MacOS. Această mișcare este destul de neașteptată, din moment ce Apple tinde să nu permită de obicei acest grad de libertate. Absența sa din domeniul VR a fost chiar suspectă, având în vedere că are în acest moment suficienți bani cât să cumpere toate companiile care se ocupă de realitate virtuală.

Există desigur problema că multe din Mac-urile ultimilor ani nu au tocmai puterea grafică necesară pentru a reda o experiență VR cursivă. așa că Apple a lansat un doc extern ce conține un RX 580 și care poate fi conectat la un Mac prin portul Thunderbolt. Această unitate de procesare grafică externă va fi inițial disponibilă pentru dezvoltatori, la o dată necunoscută și la un preț necunoscut.

[ArsTechnica]

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response