0 comments

SteamVR Tracking 2.0 a fost anunțat

by on 07/06/2017
 

Valve continuă să lucreze la dezvoltarea tehnologiei VR, anunțând un pas important spre simplificare și poate chiar scăderea costului pentru dispozitivele făcute pentru SteamVR, precum HTC Vive.

Compania anunță că a implementat în senzorii de bază o nouă componentă specializată, numită  TS4231, menită să înlocuiască componenta veche, TS3633. Beneficiile aduse de această schimbare sunt foarte ușor de sesizat chiar și din imaginea de mai jos. Noua variantă este mai mică, având doar 5 piese în loc de 11, oferă compatibilitate completă cu tehnologia existentă, și adaugă câteva funcții noi.

Spre exemplu, din cauza modului în care noua componentă se poate folosi de senzorul optic pentru sincronizarea, se pot folosi mai mult de două stații de bază. De ce ai vrea asta? Un utilizator de rând probabil n-ar avea motiv să folosească mai mult de două, dar astfel se pot crea încăperi pline de senzori care pot detecta și mai bine mișcarea în VR pentru mai multe persoane în același timp.

Noua componentă este încă în faza de validare, dar dacă totul merge bine, atunci de la sfârșitul lunii va fi cea recomandată de Valve pentru VR. Asta va rezulta în hardware de realitate virtuală mai eficient și mai ieftin. Desigur, nu pe loc, fiindcă tot stocul care se află acum pe piață a fost construit cu tehnologia veche, dar modelele viitoare se vor folosi de noua componentă.

Aceasta nu este prima iterare de acest gen făcută de Valve pentru platforma SteamVR, și reprezintă un punct oarecum slab al tehnologiei  VR, așa cum este acum. Toate aceste îmbunătățiri nu sunt integrate la un loc într-un dispozitiv cu totul nou, ci treptat, alături de tehnologia existentă. Asta înseamnă că deși VR evoluează, vizibilitatea acelei evoluții este redusă.

[Valve]

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response