1 comment

Steep Review – Zen si zapada cat cuprinde!

by on 14/02/2017

Steep este un joc dedicat pasionatilor de sporturi extreme si nu numai. Uneori ducem dorul vremurilor apuse ale lui Playstation 2, atunci cand SSX sau Tony Hawk erau de actualitate si nu tocmai rare precum unicornii.

Astazi, un astfel de simulator de sporturi extreme este o priveliste cu adevarat rara. Asta nu inseamna ca nu exista publisheri care incearca sa ofere astfel de titluri, doar ca rezultatele nu au fost in concordanta cu promisiunile… ultimul Tony Hawk fiind cunoscut mai mult pentru buguri si nu pentru gameplay.

Dar, exista o luminita la capatul tunelului … vine de la Ubisoft si se numeste, asa cum spuneam, Steep! O combinatie de sport extrem cu sport traditional, cu un pic de parasutism incorporat pentru a diversifica lucrurile si multe altele. Un joc, care, desi la data aparitiei parea mai atragator si mai bine populat, totusi nu dezamageste. In mod surprinzator.

Un lucru care ne-a placut nespus la Steep este ca nu incearca sa incorporeze o poveste sau un motiv pentru care sa doresti sa avansezi in joc. Frumusetea muntelui este o motivatie suficienta pentru a dori sa te plimbi cu parasuta sau cu snowboard-ul pe marginea versantului, propulsandu-te astfel intr-o perpetua explorare. Fie ca alegi ski-urile, placa, parasuta sau flight suit-ul, Steep are un mod unic de a te pune in situatii limita, unde nu exista un baiat rau care sa te impuste de la 2 km departare, ci doar brad, pe care l-ai putea lua in brate! De fapt, asta este si cel mai mare dusman al tau in Steep… bradul. Copac cu care vei face cunostiinta de multe ori, indiferent de disciplina sportiva, ajungand sa dezvolti resentimente si sa-l doresti facut cherestea.

Steep aduce pe masa de joc mai multe discipline, facand experienta cu atat mai incitanta. Cele patru metode de a te deplasa sunt incorporate si explicate inca din primul moment al jocului, astfel evitandu-se orice confuzie. Iar daca asta nu era destul, fiecare dintre cele patru discipline ofera individual provocari pe care le poti indeplini pentru a „cuceri muntele”. Asta este marea provocare din joc, scopul fiind sa termini toate activitatile de pe harta. Bine, mai intai trebuie sa le si descoperi.

Dintre cele patru discipline, nu prea ne-am inteles cu parasutismul, de departe cel mai plictisitor, desi asta nu inseamna ca nu-ti ofera anumite momente care sa iti taie respiratia. Provocarile sunt destul de grele, atat din punct de vedere tehnic, cat si vizual, de multe ori riscand sa te pierzi in frumusetea randata pe ecran. Si pentru ca tot discutam despre complexitatea controlului, trebuie sa mentionam ca Steep nu este un joc traditional. Ubi s-au indepartat de felul in care suntem obisnuiti sa controlam o placa. Noua ne-a placut, ba chiar l-am gasit intuitiv… dar depinde mult de utilizator.

Steep este un joc… imens. Iti trebuie rabdare, fiind necesare cateva ore pentru a deschide intreg terenul de joaca, iar atunci Steep straluceste cu adevarat. Exista si o componenta online importanta, in care poti acum sa te intalnesti cu amicii sau sa provoci alti jucatori,iar  in unele cazuri poti chiar sa descoperi ceea ce jocul numeste Drop Zones. Un fel de checkpoint-uri pe harta care te lasa sa incepi din puncte prestabilite. Odata deblocat un Drop Zones Point, ai acces la cateva provocari in care sa te intreci in puncte cu amicii sau alti jucatori online.

Sunt multe lucruri bune pe care le putem spune despre Steep, dar exista si cateva plangeri. Jocul, cu toate ca extrem de bine gandit, sufera de boala Ubisoft, fiind prea putine lucruri de facut pe o harta altminteri imensa. Peisajul, cu toate ca pitoresc, dupa doua ore devine monoton. Daca ai noroc, mai dai peste cate un orasel de munte, nepopulat, care seamana cu restul de orasele nepopulate de pe acel versant, facandu-te sa te intrebi daca nu cumva acest joc se desfasoara intr-un univers post-apocaliptic. In plus, nici nu poti alterna rapid cele patru moduri de transport, ceea ce face gameplay-ul destul de limitat.

Steep are in acest moment o comunitate mica, dar dedicata de jucatori, ceea ce nu este rau pentru un nou venit. Ramane totusi un joc distractiv pe care il infigi in consola atunci cand vrei sa te relaxezi sau pur si simplu sa pierzi vremea. Noi recomandam achizitia, chiar daca nu esti un fan al genului.