0 comments

TASTEE: Lethal Tactics Review – Un fel de Commandos cu multiplayer

by on 22/07/2016
 

Fanii jocurilor de tactica, in special cele cu o componenta de multiplayer seriosa, au un nou titlu in care sa isi petreaca timpul. Se numeste TASTEE: Lethal Tactics si este facut de studioul SkyBox Labs, cunoscut mai bine pentru variantele remasterizate ale lui Age of Empires, Rise of Nations sau Age of Mythology.

Cel mai simplu mod prin care l-as putea descrie ar fi daca Doorkickers ar fi fuzionat cu Frozen Synapse intr-un decor care aminteste de Jagged Alliance. In TASTEE vei controla o echipa de cel putin patru personaje, in singleplayer sau multiplayer, folosind o mecanica de joc ce iti permite sa decizi ce vrei sa faca fiecare din soldatii tai pentru urmatoarele cinci secunde.

20160622105024_1

Dupa ce ai decis, iar oponentul tau a facut la fel, jocul va calcula rezultatul si vei putea vedea cum se deruleaza planul tau de actiune. Misiunile si meciurile de multiplayer tind sa se desfasoare pe parcursul a cam 15 astfel de runde a cate 5 secunde, intre care poti sta si zile intregi sa te gandesti la actiunile tale.

TASTEE ofera o campanie de singleplayer, care se intinde pe 30 de misiuni si poate oferi ceva momente de distractie, dar in multiplayer se poate spune ca jocul face toti banii. Una este sa incerci sa fii mai destept ca un AI si alta este sa stai pe Skype cu un amic si sa va duelati ca la o partida mult mai complicata de sah.

20160621172109_1

Doua elemente fac acest joc sa straluceasca de-a binelea. In primul rand, nu ai soldati generici.

Sunt patru clase de personaje: pistolar agil, o matahala cu un shotgun, un grenadier lent si un sniper precis. Iar fiecare clasa are cate trei personaje care difera printr-o abilitate speciala. Poate fi pasiva, cum ar fi explozii mai puternice pentru unul din grenadieri, sau poate fi activa, ca abilitatea unui lunetist de-a deveni invizibil pentru trei secunde pe runda. Fiecare personaj are o utilitate si favorizeaza un anumit stil de joc. Identificarea lor pe campul de batalie este importanta, pentru a-ti putea da seama cam ce gandeste inamicul, cum isi va folosi trupele.

20160621172531_1

Al doilea element este modul in care dai comenzi unitatilor tale. Sistemul este pur si simplu complet.

Am stat si m-am gandit ce i-ar mai putea adauga, dar nu mi-a venit nimic prin minte. Le poti spune sa mearga, sa alerge, sa stea pititi, sa traga, sa tinteasca, sa se opreasca daca vad un inamic, sa astepte inainte de urmatoare actiune si sa foloseasca o abilitate speciala. S-S-ar crede ca lipseste optiunea de a sari, dar asta ar face cateva elemente din decor cam inutile ca obstacole care acum sunt folosite mai tactic, precum ferestrele. Poti genera o avanpremiera a tuturor actiunilor tale, rafinand fiecare miscare la milimetru si la milisecunda daca ai suficienta rabdare. Iar partea cea mai buna de aici este ca poti face acelasi lucru cu unitatile inamice.

Cand meciul incepe, habar nu ai impotriva caror unitati te lupti, dar poti incerca sa ghicesti pana cand ii zaresti si ii identifici.

Poti incerca sa intuiesti ce are de gand inamicul, pe unde va merge, ce actiuni va lua, poti verifica exact cat de bine ar merge planul tau daca inamicul va face ceea ce tu crezi cu unitatile sale. Aceasta mecanica ofera o profunzime de tactica cum rar vezi in jocuri, pentru ca nu mai trebuie doar sa te limitezi la imaginatia ta si sa speri ca planul tau va functiona asa cum trebuie.

Poti chiar sa testezi fiecare varianta posibila, daca ai rabdare, de parca ai fi Masinaria din Person of Interest. Iar atunci cand ai reusit sa intuiesti la perfectie planul inamicului tau si sa ii elimini aproape toate unitatile sale intr-o singura runda, si din acea runda, numai in doua secunde, sentimentul de satisfactie este fara egal.

20160621170530_1

Dar va avertizez, daca faceti asta prietenului cu care sunteti pe Skype, sunt sanse mari sa nu mai aveti prea multi prieteni.

Singurul lucru care as zice ca ii lipseste lui TASTEE este un singleplayer mai pronuntat, pentru ca misiunile desi te recompenseaza cu bani, acestia sunt tratati ca puncte. Nu ai ce face cu ei, nu exista progresie de echipament si nu cladesti o armata privata, ca la Jagged Alliance. Totusi, lipsa progresiei de echipament este binevenita pe partea de multiplayer, pentru ca fiecare jucator este egal si numai intelectul decide cine este invingatorul.

Va incurajez sa incercati TASTEE Lethal Tactics, daca aveti ocazia. Stiu ca este un joc de nisa, dar este unul al naibii de reusit.

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response