Tekken 7 Review: Let the fight begin!

by on 07/08/2017

Dupa Tekken Tag Tournament 2 si o lunga sedere in Japonia pe arcade-uri, Tekken 7 si-a facut intr-un final aparitia. Considerat de multi unul dintre cele mai tehnice fightere, ba chiar un joc extrem de strategic, Bandai-Namco au reusit intr-un final sa faca trecerea de la Arcade la ce-a de 8-a generatie de console si PC cu Tekken 7. Un joc asteptat cu sufletul la gura de catre pasionatii genului si un titlu care s-ar putea sa taie rasuflarea multor fani infocati ai francizei.

Pentru inceput, trebuie sa adresam una dintre cele mai mari probleme pe care Tekken 7 le are. Faptul ca povestea, lucru care a fost trambitat si bagat in nasul fanilor ca fiind un avans major, este o mare teapa.

Patru ore amarate de campanie, legate intre ele de niste narari al unui individ plictisit, chipurile jurnalist, ce se finalizeza intr-un mare fas. Mare scandal, mare, intre Heihachi Mishima si Kazuya care se pare ca nu si-a gasit sfarsitul in Tekken 6, asa cum era de asteptat. Aici, fiind si un fel de ex machina, propulsand povestea si accentuand si mai mult neajunsurile acesteia. Mai simplu, daca ti-ai pus baza in tona de trailere care lauda povestea si aspectele complicate ale acestia, asteapta-te la o dezamagire majora.

Inainte de lansare s-a promis o campanie similara cu ceea ce am primit in noua iteratie Mortal Kombat. Greu ne-a fost sa credem ca ceea ce vedem pe ecran este un produs final. In locul animatiilor de nota zece, multe cadre din filmele narative sunt inlocuite de imagini statice, care mai rau, nu portretizeaza personajele jocului.

De altfel, intrega poveste este narata din perspectiva unui jurnalist, care doreste sa il omoare pe Heihachi. De ce? Probabil i-a omorat familia sau sora! Sinceri sa fim, nu am fost atenti. Povestea, asa cum se prezinta ea in acest moment este o gluma proasta din punct de vedere al prezentari. Naratiunea portretizeaza o serie de evenimente ce au loc intre personajele jocului, povestea pornind exact de la finalul lui Tekken 6. Problema fiind jurnalistul din a carui perspectiva este spusa povestea, vocea lipsita de emotie si consistenta a jurnalistului fiind un element ce te loveste din primul cadru al jocului. Moment in care realizezi cam cat de multa munca a fost despusa in redactarea povestii. Aflam detalii importante despre evenimente trecute, din pacate ridica si mai multe intrebari, ceea ce inseamna un loc de continuare.

Cat despre povestile individuale ale personajelor! Acele momente in care duci saga fiecaruia la final…? Ei bine, ai parte si aici de un tratament de banda desentata, finalul fiind reprezrentat de un scurt filmulet CGI si o serie de imagini statice care iti spun o niste chestii frumoase despre X. De ce? Nimeni nu stie!

Tranzitia de la Arcade la console si PC, cu toate ca mult mai aproape de 2017 cu grafica, nu a fost chiar atat de „lucrata” pe cat ne-ar fi placut, multe elemente din joc lipsind cu desavarsire. Ca de exemplu mini-joculetele pe care le-am primit in trecut?! De la 3rd persson-uri izometrice, pana la bowling, Tekken ne-a adus tot timpul ceva nou pentru a ne petrece timpul, in afara caftelilor. Aici… pauza.

Mai mult, introductia lui Akuma in poveste este si ea usor dubioasa, Akuma fiind un personaj ce apartine de universul Street Fighter. Setul de miscari si multe dintre combinatiile de combo-uri fiind tranzlatate din seria din care Akuma face parte in Tekken 6, putand sa executi elicoptere si sa dai cu scaparici din degetele daca doresti. Este un personaj care nu se preteaza la stilul de lupta Tekken, dar, spre surprinderea noastra TOTALA este un personaj extrem de bine echilibrat.

Dar nu e totul atat de rau in cazul lui Tekken 7 cand vine vorba de poveste. Sigur, multi suntem dezamagiti de campania malnutrita, imaginile statice si de faptul ca nu s-au tintut de promisiuni. Dar… pana la urma, jocul, reuseste sa raspunda la cateva intrebari pe care fanii le tot aruncau in ring inca de la cea de 3-a parte.

Pe de alta parte, absenta Arcade Mode-ului, asa cum il stiam, se resimte in orele de gameplay in singleplayer, acesta fiind inlocuit de un mod in care poti debloca „cinematicul si povestea” fiecarui personaj din joc, luptand o singura runda! In esenta este un mod de joc in care trebuie sa te lupti o singura data cu un rival, dorind sa spuna o poveste cursiva, dar reusind sa fie inca un mod pe care nimeni nu o sa il mai acceseze dupa ce l-au terminat. Cat despre bosul final… Este cel mai cheap si mai prost gandit si executat boss de final pana acum. Patch it!

Sfatul nostru: Nu pierdeti mai mult de patru ore in Mishima Saga sau in noul Arcade Mode! Plictisitoare, lipsite de recompense, atat estetice, cat si satisfactie din partea oponentilor. Ceea ce doriti sa accesati este Treasure Mode. Un mod de joc care iti pune in brate, lupta dupa lupta, in functie de rezultatele tale preminandu-te cu o serie de cutii ce pot debloca obiecte estetice.

Adaugam si posibilitatea de a modifica parametrii unor lupte, precum mai multa viata sau viteza mult mai mare. Tine jucatorul in priza, ii ofera ceva de facut, colectarea de obiecte si cusotmizarea personajului fiind tot timpul o atractie. Plus, aurul acumulat din lupte se poate folosi pentru a achizitiona si alte elemente cosmetice, precum artwork, povestea din jocurile precedente … si cam atat!

Tekken 7 din pacate, sufera de o lipsa crasa de continut, pentru ca in esenta, nu ofera foarte multe de facut jucatorului, semanand mai mult cu un titlu neterminat si repezit la raft. Cu exceptia modurilor Mishima Saga, Online sau Offline, jocul nu pune la dispozitia gamerului prea multe de facut. Online, avand doar VS si Arcade Mode spre exemplu. Iar meniul in sine este groaznic. Nu doar ca o sa ajungi sa il detesti cu pasiune. Bine, asta… si de timpii de incarcare ingrozitori, mai ales pe Playstation 4 clasic, timpi care s-ar putea sa scoata cativa oameni din minti.

Dar, core-ul, luptele, au ramas asa cum le-am lasat? Da… si nu! Gameplay-ul nu a fost schimbat prea mult, cu exceptia catorva mecanici noi si un update substantial la sistemul de side-step, care acum functioneaza cand si cum vrea el si o noua mecanica numita Rage Drive, Tekken 7 a ramas un joc la fel de tactic si complex.

Geniul acestei serii a fost si o sa ramana felul in care iti combini combo-urile, comunitatea cautand si gasind noi si noi metode de a interactiona si lupta. Totul tine de stilul personajului si al jucatorului, cele doua, daca iti gasesti un personaj pe masura, oferind o simbioza ce se intalneste cu greu la fightere. Chiar si asa, cateva nume sonore lipsesc din joc, publisher-ul pastrand fie un rooster mai mare pentru un game of the year edition, fie pentru o avanlansa de DLC-uri.

Dar, dupa ce ai sarit peste toate problemele cu povestea si lipsa de continut si reusesti intr-un final sa vezi cum se misca titlul in sine, lucrurile se schimba. Au fost facute cateva modificari sub capota, precum sistemul de side-step, care acum parca te obliga sa fi mult mai tactic atunci cand il utilizezi, iar mare modificator din joc, Rage Drive-ul, este si el un element destul de interesant.

Un fel de super move, acest Rage Art se activeaza prin simpla apasare a unui buton, rezultatul fiind un combo devastator care poate schimba directia unei lupte. La fel ca si in cazul X-Ray Move-urilor din MK, Rage Drive-ul are un rol destul de important in mecanica generala, avand doua utilizari distincte. Un super combo pe care il activezi prin apasarea unui buton sau un combo plus care iti ofera un boost in timpul unui combo devastator. Ambele sunt mecanici simple la baza, dar care intr-un context mult mai complex, se pod dovedii arme redutabile.

Power Crush-urile sunt si ele introduse, acum un astfel de atac putand sa loveasca un adversar, chiar daca acesta te-a lovit primul, fiind similar cu sistemul Focus Atack din Street Fighter 4. Combo-urile au fost si ele usor alterate, fiind mult mai usor sa executi unele mai… complicate sa zicem! Spre de exemplu pirueta in upercut a lui Kazuya.

Un alt element care o sa bucure fanii seriei sunt Screw Atack-urile. Acestea iti pregatesc inamicul pentru un arial combo, dar, nu sunt ca restul luncher-elor din trecut, o utilizare mult mai atenta a acestora fiind necesara si un timing mult mai bun pentru a putea executa un combo mai complicat.

Luptele au fost ajustate foarte atent, apasatul de butoane ca nebunul functionand in cazul in care nu ai un oponent care stie ce face. Mai ales daca stie sa foloseasca Rage Drive-ul cum trebuie, cele doua aure, rosu si respectiv albastru avand si ele un rol important. Combinand asta cu mai toate mecanicile amintite mai sus si avem de departe cel mai tehnic Tekken de pana acum, daca nu cel mai bun joc din serie in umila noastra parere. Sigur, nu un fighter de zece, dar un fighter cu mecanici de zece si cu poveste si moduri aproape absente.

Absenta este un cuvant de ordine in Tekken 7 pana la urma. Personaje precum Julia, Anna sau Lei fiind de negasit, personaje care s-au regasit intr-o forma sau alta in joc. Absenta lui Julia este dezamagitoare, asta ca sa nu mai discutam despre cateva animale pierdute. Tekken Tag Tournament 2 a oferit mult mai mult, gratuit si mai ales mult mai divers. Aici lucrurile sunt ciopartite pentru un DLC gen Season Pass la umila suma de 19.99 euro. Pentru a putea accesa intregul joc.

Ce poti sa mai spui despre Tekken 7. Arata superb, pana si pe PS4 clasic, cu toate ca sufera de niste timpi de incarcare ingrozitori pe acesta, sunetul este de zece, atata timp cat nu pui la socoteala nararea pe care jurnalistul din single player o livreaza, coloana sonora este incendiara, iar intreaga directie artistica este demna de laudat.

Totusi, merita sa cumparam Tekken 7 asa cum se prezinta el? Raspusul nostru este un Da raspicat. Argumentele noastre fiind simple! Cu toate ca are o lipsa acuta de continut si are lacune majore in continuiatate si poveste, Tekken 7 ne-a placut din punct de vedere tehnic cel mai mult pana acum. PC sau consola, nota noastra finala este de 7, datorita minusurilor majore, dar cu un 10 pentru gameplay. Un joc care are dreptul sa stea in colectia ta, mai ales daca esti fan fightere. Un joc care mai are cate ceva de oferita, asta daca se milostivesc Bandai Namco de noi si ne mai ofera ceva moka. Asa… ca la saraci!

Be the first to comment!