0 comments

Test PC AMD FX8370e+Sapphire R9 295×2 in GTA 5 = O racheta de sistem

by on 09/05/2015
 

De cand a aparut GTA 5 toata lumea intreaba daca jocul merge pe o configuratie sau alta, mai ales cand se vorbeste despre „buna” optimizare a acestuia. Noi am alcatuit un super sistem impreuna cu cei de la AMD, Sapphire, AsRock si CoolerMaster, ca sa vedem cat de bine ruleaza GTA 5 pe acesta! Procesorul ales este un AMD FX8370e, la o frecventa de baza de 3.3GHz, dar ne-am gandit ca nu are rost sa il tine la frecventa din fabrica, mai ales ca am bagat pe el o racire pe apa Cooler Master Nepton 240, asadar am facut overclocking la 4GHz, fara sa mai stam pe ganduri! Placa de baza este un AsRock 990FX Extreme 9, cea mai tare de la AsRock pentru plaforma AM3+. Placa video este un Sapphire R9 295×2, adica… Dual GPU, si nu credem ca mai este rost de comentarii: aceasta are o memorie vRAM de 8GB GDDR5 si racire pe apa! RAM-ul sistemului este alcatuit din doua „bucati” AMD R9 GAMER SERIES a cate 8GB, asadar un total de 16GB RAM care ruleaza la 2400MHz. Sursa este un Cooler Master V1000, si, dupa cum ne spune si numele aceasta are „doar” 1000 de wati, si o putere de 83A pe lina de 12V, este certificata Gold, si are o eficienta de 93%. Toate aceste piese au fost „ambalate” frumos intr-o carcasa Cooler Master Stryker.

Pentru testare nu am folosit benchmark-ul jocului, in schimb am facut o parte din prima misiune GTA V folosind optiunea de benchmark din FRAPS, care inregistreaza media, minimul si maximul FPS-urilor. Ca si setari am folosit rezolutiile de 1920×1080, 2540×1440, si 3200×1800 pixeli. Pentru calitate am folosit la primul test FXAA On, MSAA 8X, texture, shader, shadow si reflection pe HIGH, water, particles, grass, post fx pe HIGH, reflection MSAA OFF, soft shadows cu optiunea AMD CHS, anisotropic 16x, ambient occlusion si tessellation pe HIGH, si evident VSYNC off.

La rezolutia 1920×1080 pixeli jocul a rulat cu o medie de 57 FPS-uri, maxim 70 FPS-uri si minim 49 FPS-uri. La rezolutia 2560×1440 pixeli media obtinuta a fost de 50 FPS-uri, minim 40 FPS-uri si maxim 65 FPS-uri. La rezolutia de 3200×1800 jocul a avut o media de 35 FPS-uri, cu minim 21 FPS-uri si maxim 42 FPS-uri. Stim de pe acum ca se va porni o mare discutie legata de aceste rezultate, dar nu am vrut sa renuntam la MSAA pentru ca… motive :). In timpul testului la rezolutia 3200×1800 pixeli media de utilizare a procesorului a fost de 68% iar memoria vRAM a avut o utilizare maxima de 6.7GB din cei 8GB cat are placa video. Placa grafica a avut procesoarele utilizate constant la 100%, asadar FX8370e nu limiteaza aceasta configuratie.

Am testat evident si cu detaliile la ultra la o rezolutie de 1920×1080 pixeli. Iata si setarile folosite:FXAA On, MSAA 8X, texture, shader, shadow si reflection pe Very HIGH, water, particles, grass pe Very HIGH, post fx pe ULTRA, reflection MSAA 8x, soft shadows cu optiunea AMD CHS, anisotropic 16x, ambient occlusion pe HIGH, tessellation pe Very HIGH, si evident VSYNC off. Acestea sunt setarile maxime suportate de joc: sistemul nostru a reusit sa obtin o medie de 53 de FPS-uri cu minim de 41 FPS-uri si maxim de 65 FPS-uri. Placa video a fost folosita 100% tot timpul, memoria vRAM a fost ocupata 7GB din 8GB, iar procesorul a avut o medie de incarcare de 82%.

Dupa acest test putem concluziona ca jocul este bine optimizat, si nu ai nevoie de un procesor de 2000RON, in schimb poti cumpara un procesor de 600RON si o placa video mai potenta!

20150425_224026-2