0 comments

The Phantom Pain vinde 3 milioane, încă nu este profitabil

by on 08/09/2015
 

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, a fost lansat săptămâna trecută, și a vândut deja mai bine de 3 milioane de exemplare. În unele regiuni, viteza cu care a zburat de pe rafturi a întrecut alte titluri din serie, dar dacă analizăm mai atent, a vândut până acum aproape la fel de mult ca Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots.

Conform unui raport financiar Konami, bugetul de producție a lui The Phantom Pain a fost de 80 de milioane de dolari, acesta fiind motiv pentru care Konami s-a supărat nevoie mare pe Hideo Kojima.

Ați crede că un joc cu un preț de 60 de dolari (mai ieftin în unele regiuni), și-ar recupera investiția doar din vânzările inițiale. Însă din acei bani se scot 10 dolari pentru producătorii de console și în jur de 25 de dolari pentru distribuitori și costurile asociate vânzării lor. Asta ar însemna că la final Konami primesc la final aproximativ 25 de dolari.

Totuși, nici așa nu ar fi foarte rău, costul de producție ar fi aproape recuperat. Însă costul de producție nu este totul. După cum se întâmplă adesea, costul promovării jocului, tot ce ține de marketing, tinde să coste câteva zeci de milioane. Momentan se estimează că The Phantom Pain va avea nevoie de vânzări de aproximativ 5 milioane de unități pentru a-și putea acoperi investitia. Acum începe să aibă sens de ce Konami a vrut cu disperare să vândă demo-ul Metal Gear Solid 5, în loc să il ofere gratuit, cum s-a întâmplat cu Metal Gear Solid 2.

Totuși, este și o veste bună, aproximativ 400 de mii de unități din cele 3 milioane vândute au fost pe PC. Și dacă vi se pare puțin, țineți cont că din 2002 nu a mai fost lansat nici un joc Metal Gear pentru PC.

[Forbes]