0 comments

Top 5 Jocuri proaste cu idei bune!

by on 12/04/2015
 

O zicala inventata de noi spune ca: „La baza fiecarui dezastru sta o idee buna”. Un lucru pe care l-am luat in considerare cand am scris acest top 5 jocuri proaste cu idei bune. Un top, in care voi insirui cel mai probabil titluri cu care gamerii normali nu vor sa aiba de-a face nici in ruptul capului, cel mai probabil preferand sa fie picati cu ceara sau, de ce nu, sa termine I wanna be the Guy Gaiden intr-o singura viata. Asa ca n-am sa ma concetrez pe cat de prost este jocul, ci pe cat de bune erau ideile, care, implementate intr-un viitor apropiat, cine stie, poate chiar dau nastere unor noi mecanici. Acestea fiind spuse:

Incepem cu unul dintre cele mai hulite jocuri publicate de Activision – Walking Dead Survival Instinct. Jocul este o atrocitate. Atat pentru serie, cat si pentru gameri, suferind de buguri grotesti, mai grotesti decat zombii din joc, un AI care te face sa te gandesti la maimuta bolnava care i-a programat si lista este lunga. Dar, daca este un lucru care merita aplaudat in acest joc este sistemul de survival. Nu, in mod cert nu am luat-o razna si nici nu mi-am uitat bostanul in cuptorul cu microunde… prea mult. Walking Dead Survival Instinct are unul dintre cele mai interesante sisteme de supravietuire din lumea jocurilor. Tocmai pentru ca te pune in posturi realiste si te obliga sa cauti activ provizii, hrana, combustibil, te face sa calatoresti, stiti voi, asa cum s-ar intampla in lumea reala daca ne-am trezi brusc cu mancatori de materie cenusie pe strazi. Daca mai multe jocuri ar implementa asta m-as bucura nespus. Iar inainte sa imi explice careva ca DayZ face asta deja, jocul ala este mai stricat si mai plin de buguri decat Walking Dead Survival Instinct. Asa ca argumentul tau este invalid.

Sistemul de revive din Operation Racoon City

Fara doar si poate, Operation Racoon City este o abominatie care merita sa arda in flacarile iadului, dar sistemul de revive este unul dintre cele mai ingenioase gaselnite Capcom. In mod normal, atunci cand un personaj din party moare, acesta este adus prin magie pixelata pe campul de lupta. Nu si in Racoon City. Atunci cand mori, te intorci in joc ca zombie, putand sa faci ceva stricaiuni in randul fostilor tai camarazi. Este si un element prin care iti poti trola amicii, dar, la drept vobind, pare mult mai realist, comparativ cu alternativa magica, in care zana pixelilor te readuce la viata folosind praf de unicorni din taramul Fereldan. Bine, ai si alternativa sa ii capsezi bostanul camaradului tau inainte de o incursiune in lumea nemortilor, astfel evitand evenimentul nefast.

Sistemul de deformare al terenului din Fracture

Un joc, mai ales un shooter, ar putea beneficia de un asemenea sistem, mai ales ca uneori ai nevoie de ceva cover cand dai cu nasul de o hoarda de inamici. Bine, pe de alta parte, daca ar pastra dinamica din Fracture, jocul ti-ar permite sa folosesti terenul ca pe o arma, putand sa-tii inchizi oponentii in adancurile pamantului. Ideea era extrem de buna. Aveai un buton pentru a ridica terenul, altul pentru a-l putea cobora, asta putand sa schimbe dinamica unui meci. Un astfel de sistem, ar putea afecta grav felul in care o harta de Call of Duty sau Battlefield este perceputa, jucatorii putand sa exploateze terenul dupa bunul plac, facand din joc, atat o strategie, cat si un shooter traditional. Atunci cand poti deforma terenul, totul este… un teren de joaca si nimic nu mai este sigur, imaginatia fiind practic singurul imediement.

Sistemul de conversatie din Alpha Protocol

Ok, mie unuia mi-a placut Alpha Protocol. Povestea nu era senzationala, jocul nu era genial, dar avea potential cat cuprinde, nu numai cand vine vorba despre sistemul de conversatie. Dar, diamantul stralucitor, gaina cu oua de aur, colectia de portelanuri a matusii Tamara, este totusi felul in care interactionazi cu personajele. Mass Effect o face bine, dar, Alpha Protocol o face senzational. Nu numai ca iti oferea un spectru mult mai larg de conversatii, folosind reactii si metode diferite de a te exprima, dar, avea savoare. Tu puteai sa fii un dobitoc ipocrit lipsit de scrupule, dar, daca spunei ce trebuie, cand trebuie, primeai si fata, si arma si gramada aia de aur din colt, care intamplator statea pe o lada plina cu diamante. Nu conta atat de mult ce spuneai in joc, ci cum o spuneai, adaugand ceva adancime dialogurilor. Stiti voi… ca in realitate!

Iar pe locul 1 este Intregul sistem din FarCry 2

Treaba asta cu FarCry 2, daca este sau nu un joc prost, este subiectiva. Unii iubesc acest joc, altii il urasc. Eu unul il consider un joc bun, tocmai pentru ca mecanica de joc, ca un tot unitar, a mers catre o abordare mai realista, pentru a reliefa si individualiza titlul. De la malarie, pana la arme care se blocheaza, aceste elemente fac din FarCry 2 un joc mult mai realist prin comparatie cu alte titluri din serie. Ganditi-va cum ar fi daca te-ai jucat Battlefield si esti obisnuit sa campezi ca ultimul obosit in cel mai inalt punct al hartii, cand brusc dai ortu’ popii pentru ca ai lesinat din cauza aerului rarefiat. Sau, sa stai constant cu teama ca arma poate sa dea un rateu si sa iti ramana un glont blocat in evacuare. Sigur, jocurile sunt facute sa fie distractive si sa iti ofere o evadare din lumea reala, dar pana acum, doar Arma 3 a reusit sa ofere o alternativa realista cand vine vorba de shootere militare. Totusi, FarCry 2 ofera echilibrul perfect intre arcade si realism, mai ales cand se blocheaza arma in mijlocul unei confruntari.

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response