0 comments

Top 5 lucruri de rezolvat in seria Assassin’s Creed

by on 17/02/2016
 

La Zon@ IT au trecut pe sub lupa noastra critica aproape toate jocurile din seria Assassin’s Creed. A laudat-o acolo unde a meritat, ba chiar i-am dat si Action-Adventure-ul anului acum ceva ani, asa ca nu ne putem numi niste hateri ai seriei. Suntem chiar fani, dar inainte de toate suntem si critici. Astfel, ne-am rezervat astazi un pic de timp liber sa avem o discutie cu Ubisoft, cu tema Top 5 lucruri de rezolvat in seria Assassin’s Creed.

Mah strumfilor, incercam si noi sa schimbam si noi niste elemente in Assassin’s Creed pentru a scoate diamantul la iveala? Nu este ca si cand nu avem incredere in voi, ca puteti executa un joc cu mecanici pe care le poate memora si un sobolan de laborator. Totusi, se mai plictiseste omul de acelasi paraj, paraj, atack, insta-kill dupa a douazecia executie.

Iar aici discutam de prima problema pe care o avem cu Assassin’s Creed – sistemul de lupta imprumutat de la fighterele realizate de Bandai Namco. Iar pentru aceia dintre voi care au inteles gluma asta, felicitari, tocmai ati achizitionat Naruto Ultimate Ninja Storm 4 – editia cu clopotei.

Assassin's Creed

Sigur, seria a mai invatat una-alta in ultimele jocuri, dar parca ne-ar placea sa vedem elemente de parkour incorporate in sistemul de lupta.

Nimeni intreg la minte nu isi inchipuie ca dupa o lupta cu trei sau mai multi oponenti scapi fara un topor sau doua in bostan. Ne-ar placea sa vedem o combinatie a elementelor de parkour cu noua mecanica de lupta, rezultatul fiind ceva similar cu seria Arkham in stilul de abordare a bataliilor. Este un joc pana la urma si se pot realiza anumite miscari imposibile fizic – nu e ca si cum seria nu te pune sa sari de la zeci de metri in aer si se asteapta, ca noi, sa ii credem pe cuvant ca nenea asasinul nu face buba irecuperabila.

Un alt lucru care trebuie rezolvat, urgent chiar, este inteligenta artificiala care nu ca lasa de dorit, ajunge uneori sa puna jucatorul sa se intrebe daca nu cumva echipa care a scris codul nu si-a luat pastilele.Assassin's Creed

Sa numim inteligenta artificiala din joc redusa mintal este un compliment. In unele cazuri, jocul este infiorator de simplu din cauza unui grup de inamici pe care ii decimezi din doua bucati in pifometru si una bucata la pateu cu lama din dotare.

Cine stie, poate se implementeaza un slider de dificultate, unde inamicii mai si pareaza si folosesc si ei ceva tactici mai avansate de contra-atac. Dar, cine stie, poate asa risca sa alieneze publicul casual pe care s-au straduit sa il adune timp de ani si ani de zile.

Povestea are si ea nevoie de un reboot. Ubi nu este la prima abatere de acest gen, reusind sa distruga povestea multor francize pe care le are sub tutela.Assassin's Creed

Poti in acest moment sa sari din doua in doua jocuri si sa incerci un titlu de sine stator cu o poveste incapsulata intr-o alta poveste, care la baza are lupta dintre doua ordine stravechi, care defapt este despre lupta dintre civilizatii stravechi si Adam si Eva. Asa-i ca suna complicat si al dracu de alambicat? Daca acum te uiti crucis la monitor sau televizor, ganditi-va cum se simte un jucator nou care este aruncat intr-o aventura in care trebuie sa recupereze bilutele Edenului.

In incercarea de a face fiecare joc sa fie cat mai usor de inteles de unul singur, seria Assassin’s Creed a facut chiselita povestea.Assassin's Creed

Ne trebuie un joc care sa ne explice ce si cum face fiecare, cand s-a petrecut aia si unde s-a desfasurat X carte si in ce perioada s-a petrecut X eveniment in comic books. In momentul in care ai nevoie de un almanah cu cifru sa descifrezi acrul narativ, mai ales ca jucator nou, ai o problema cu povestea jocului.

Mana sus cine a sperat ca Assassin’s Creed: Unity sa fie un joc bun! Bun, acum puneti frumos mana jos pentru ca aratati ridicol cu mana ridicata in fata monitorului.

Seria are nevoie sa renunte la aceasta obsesie ca un joc Assassin’s Creed trebuie sa iasa anual.

Mai rarut, ca-i mai dragut. Si au si saracii oameni de la QA si restul departamentelor timp sa lucreze la un joc cum trebuie. Nu de alta, dar AC Unity v-a facut o gaura irecuperabila in imaginea publica si asa beteaga in fata gamerilor.

Cine stie, daca iese un titlu la doi ani, se mai lucreaza la el si nu ne trezim cu porturi optimizate la minut, patch-uri in prima zi de 8 GB sau cu jocuri care costa 60 de euro si inca nu au trecut de stadiul beta de testare. Lista problemelor aparute in acest ciclu de un singur an, hai doi, de dezvoltare este lunga si urata. Jocurile bune, cu adevarat lucrate la sange si care arata si se comporta intr-un fel sunt lucrate un minim de 3 ani. Witcher 3 de exemplu.

Seria AC se poate duce foarte departe daca Ubi pleaca putin urechea la comunitate. Au facut asta, nu spunem nu, dar sunt elemente care trebuiesc implementate de urgenta pentru ca Assassin’s Creed sa nu se transforme in urmatorul Prince of Persia. Se poate livra un joc mult mai bun, mult mai cizelat si cu o poveste mult mai bine inchegata, iar Ubisoft, credem noi, ca sunt capabili sa faca asta. Cu o singura conditie… sa isi asume niste riscuri cand vine vorba de cea mai profitabila vacuta a lor.

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response