1 comment

Uncharted 4 incearca sa multumeasca pe toata lumea, prin modul Explorer

by on 06/05/2016
 

Uncharted 4: A Thief’s End, care va fi lansat pe 10 mai ca titlu exclusiv al consolei PlayStation 4, adauga inca un mod de joc, a carui singura ambitie este sa transforme jocul intr-o poveste interactiva.

Este vorba despre modul de joc intitulat Explorer, orientat celor pentru care pana si modul Easy a fost in trecut prea usor. Acest mod de joc il va face pe Nathan Drake practic invulnerabil in scenele de lupta.

Luptele vor fi mai simple si mai usoare, puzzle-urile mai putine, vor disparea trofeele, comorile, medaliile si reward-urile. Inamicii vor avea mai putina viata

In conditiile in care personajul seria Uncharted il pune pe Drake in ipostaza de a ucide minim sute de inamici (dar realist cifra e de ordinul miilor) intr-un mod complet liniar care este in mod superb prezentat vizual si auditiv, dar ofera zero libertate, nu ne mira faptul ca dezvoltatorul incearca sa stimuleze cu orice pret interesul jucatorilor, chiar si al celor mai dezinteresati, ce nu sunt dispusi sa se implice in joc mai departe de a-l consuma ca pe un film.

Primele 15 minute din Uncharted 4

Batman e mic super-erou pe langa Drake

In fapt, aceasta decizie subliniaza un alt aspect, poate mai putin evident: indisponibilitatea (sau efectiv lenea) de a proiecta experiente de joc creative pentru implicarea jucatorului si recurgerea la aceeasi experienta „de poveste” piperata cu pac-pac generic de care se fac vinovate majoritatea titlurilor de tip action-adventure din ultimul deceniu.

In esenta, Naughty Dog au gasit o formula ce necesita un minim absolut de creativitate, aproape nici un risc, este capabila sa arda bugete de zeci de milioane de dolari si sa dea angajatilor un loc de munca ani la randul, faurind scene superbe dar transformand jocul intr-un film.

Este fix motivul pentru care iubim seria Souls, ale carei titluri pot fi „terminate” efectiv in intervale de ore sau mai putin – de catre cei care au stapanit jocul la acel nivel – dar care prin balansul atent mecanici de joc, tensiune, libertate de miscare si povesti ascunse, pot tine fanii activati zeci sau sute de ore.

[Wired]

comments
 
Leave a reply »

 

Leave a Response