0 comments

Valve ar putea pierde drepturile exclusive pentru DotA

by on 19/05/2017
 

Poate că nu v-ați da seama la prima vedere, dar istoria lui Defence of the Ancients este una lungă, complicată, îmbârligată și care acum va trebui să fie deslușită la tribunal.

După ce Valve și Blizzard au îngropat securea războiului, a intrat în scenă o nouă companie, uCool, care a dezvoltat un joculeț pentru mobile numit Dota Legends. Are acest studiou dreptul să facă și să vândă un joc ce are un astfel de nume și folosește personaje din DotA? Asta nu este clar, fiindcă licența pentru DotA ar putea fi ceva mai liberă decât ar sugera acum Valve.

De ce nu este clar? Fiindcă modul în care a fost asamblat DotA ar da impresia că a fost rezultatul a unui efort colectiv, nu a unui singur individ sau o serie de indivizi, ca Eul, Guinsoo și IceFrog. Nu numai asta, dar Eul, cel care a făcut varianta inițială, ar fi anunțat în anul 2004 că își dă consimțământul ca oricine vrea să lanseze o variantă proprie de DotA o poate face după bunul plac, proiectul fiind Open Source.

Dacă acest mesaj se referea strict la comunitatea de de modderi care lucra atunci la variante ale jocului, sau dacă este ceva care să fie valabil și pentru companii ca uCool va decide juriul în cadrul procesului care se va desfășura pe parcursul acestui an. Dacă se va decide că DotA nu este un proiect Open Source, atunci lucrurile vor continua ca până acum. Dacă se va decide că numele și personajele nu pot fi deținute exclusiv de către o companie, atunci vă puteți aștepta să apară jocuri DotA în stânga și în dreapta, în special pe mobile. Deși… având în vedere că nu cred că și-a dat creatorul lui Slayers acordul pentru ca Lina Inverse să fie în DotA, probabil rezultatul va aduce surprize pentru Valve.

[Ars Technica]

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response