0 comments

Valve declară: Nu aveți motiv să folosiți DirectX 12

by on 23/09/2015
 

În cadrul evenimentului SIGGRAPH 2015, Valve a făcut o declarație ce ar trebui să atragă atenția industriei, și anume, că DirectX 12 nu este necesar, atât timp cât există Vulkan.

Dan Ginsburg, responsabil pentru dezvoltarea motorului Source 2 ce a fost recent integrat în DotA 2, a declarat pe scenă că singurul motiv pentru care ai vrea să faci un joc pentru DirectX 12 ar fi dacă intenționezi să îl lansezi până la finalul acestui an.

Raționamentul său este că DirectX 12 are un dezavantaj major, care este prezent și în Metal (soluția dezvoltată de către Apple, a nu fi confundat cu Mantle, soluția dezvoltată de către AMD pe care a fost bazat Vulkan), suportă o singură platformă. DirectX 12 va funcționa doar pe Windows 10, iar Metal doar pe OSX.

Vulkan, în schimb, nu are aceste limitări. Va funcționa pe Windows 7, Windows 8, Windows 10, Linux, Android, va funcționa pe orice sistem de operare produs în ultimii ani, și va avea suport pentru hardware de la majoritatea producătorilor. Asta include Nvidia, AMD, Intel, ARM, Qualcomm, Samsung, acoperind în esență fiecare dispozitiv cu putință.

DotA 2 încă nu folosește Vulkan, dar va primi în viitorul apropiat un update ce va implementa suport pentru noul API. Faptul că nu este încă gata, iar driverele sunt în dezvoltare, este singurul motiv pentru care, momentan, DirectX 12 este văzut ca o alternativă.

Chiar dacă Vulkan este soluția mai bună, aceasta nu va fi implementată la scară largă până când nu se găsește un dezvoltator redutabil care să îl suporte din plin. Poate un dezvoltator ce lucrează de ani de zile la un joc pe care garantat îl va băga în seamă toată lumea. Cine știe, poate o continuare a unei serii legendare, pe care o așteaptă milioane de oameni. Un joc ce va face întreaga industrie să se minuneze și să îi urmeze exemplul, deschizând drumul pentru zeci, chiar sute de proiecte ce folosesc Vulkan și funcționează nativ pe Linux.

Din păcate, Valve nu cunoaște un astfel de producător, care să aibă un astfel de joc în dezvoltare.

Half-Life 3