1 comment

Vulkan a fost lansat

by on 17/02/2016
 

Varianta finala a lui Vulkan este acum disponibila, la fel si drivere care permit folosirea sa.

Dupa asteptari indelungate, competitorul principal al lui DirectX 12 se afla acum in varianta sa completa, sau cel putin in varianta 1.0, cea suficient de completa incat sa poata fi implementat in jocuri si diverse alte aplicatii. Ca orice API, Vulkan cu siguranta va primi update-uri constante pe parcursul urmatorilor ani, devenind mai bun, mai eficient si oferind mai multe optiuni dezvoltatorilor.

16143538275l

La fel ca DirectX 12, Vulkan este o infrastructura care permite accesarea hardware-ului intr-un mod mai eficient si mai direct, comparabil cu DirectX 11 sau OpenGL(predecesorul lui Vulkan). Asta inseamna ca resursele unui PC vor fi mai bine utilizate intr-un joc, permitand performanta mai buna sau implementarea de efecte si detalii la un cu totul alt nivel fata de ce avem acum. Genul de lucruri care nu prea ar functiona fara numeroase scamatorii care sa iroseasca mult timp de dezvoltare.

 

Vulkan a fost creat de grupul Khronos ca o varianta extinsa a lui Mantle, API-ul lansat de AMD cu 3 ani in urma. Spre deosebire de Mantle, Vulkan nu este limitat doar la placile video Radeon, si spre deosebire de DirectX 12, nu este limitat doar la sistemul de operare Windows 10. Este un standard universal care va functiona pe orice, Windows, Linux, Android, OSX, totul.

Asa ca stati cu ochii pe noile update-uri de drivere si stati cu ochii pe Steam pentru jocuri care il vor suporta, precum The Talos Principle is inevitabil DotA 2.

[Overclock 3D]

comments
 
Leave a reply »

 

Leave a Response