0 comments

Vulkan se apropie. Rivalul lui DirectX 12 va fi lansat in curand

by on 21/12/2015
 

Epoca lui OpenGL se apropie de final, deoarece Vulkan este aproape de lansare. Grupul Khronos anunta, cu regret, ca nu vor reusi sa lanseze noul API anul acesta, dar varianta 1.0 va sosi la putin timp dupa inceperea noului an.

Vulkan se afla in acest moment in ultima faza de certificare, testele de conformitate sunt finalizate, iar componentele sale sunt analizate pentru a se asigura ca nu incalca vreun brevet.

Daca toate lucrurile merg bine, in urmatoarele saptamani Vulkan va fi lansat, iar SDK-ul sau va fi in curand disponibil. Ca urmare, in sfarsit cei care doresc sa implementeze API-ul in jocul lor vor avea aceasta posibilitate, iar DirectX 12 va avea un competitor serios. In special de cand Google a trecut la gradul de promotor si se va folosi de el pentru Android.

VulkanRocksYo

Spre deosebire de DirectX 12, Vulkan nu este limitat la un singur sistem de operare, la un producator de placi video sau la o singura platforma. Va rula pe orice si ofera beneficii similare cu DirectX 12, cu acces mai direct la hardware. Stiti ce mai inseamna asta? Jocurile care apar pentru Linux vor functiona mult mai bine… si vor fi multe.

Vulkan este partial bazat pe Mantle, solutia dezvoltata de AMD, functionalitatea sa fiind extinsa de grupul Khronos. Pana acum, noul API a fost implementat de Valve intr-o varianta a lui DotA 2, care putea rula excesiv de bine pe un adaptor grafic integrat. Se asteapta ca API-ul sa fie ceva mai raspandit ca OpenGL, fiindca este mai usor de lucrat cu el.

[Overclock3D]