Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Vulkan sosește pe macOS și iOS, dar nu datorită celor de la Apple

/
/
/

Vulkan – API-ul grafic cross-platform open source al grupului Khronos, cei care dezvoltă și OpenGL – este disponibil pe Windows, Linux, Android, Nintendo Switch și sistemele de tip cloud, dar are un dezavantaj considerabil: niciuna dintre platformele Apple nu îl acceptă. MacOS are o variantă veche și lentă de drivere OpenGL, iar iOS acceptă OpenGL ES, subsetul OpenGL conceput pentru sistemele încorporate. Apple nu a arătat până acum niciun interes în oferirea API-ului modern Vulkan și, în schimb, și-a promovat propriul API proprietar, Metal.

Mai nou, acest dezavantaj a ajuns să fie eliminat, datorită lansării open-source a lui MoltenVK – un runtime pentru macOS și iOS care oferă un subgrup aproape complet al API-ului Vulkan implementat folosind Metal. Lansat sub licența Apache 2, MoltenVK va permite dezvoltatorilor să-și construiască aplicațiile Vulkan pentru platformele Apple, permițând unei singure baze de cod să acopere sistemele de operare Windows, Linux, Android, MacOS, iOS și multe altele.

Valve se numără printre primii care au adoptat această tehnologie. Compania a testat MoltenVK pentru versiunea de macOS a lui Dota 2, iar rezultatele au fost extrem de promițătoare: versiunea Vulkan-on-Metal are o rată de cadre pe secundă cu până la 50% mai mari decât versiunea care folosește modelul de OpenGL oferit de Apple. Driverele OpenGL de la Apple au fost mult timp criticate, atât pentru performanța slabă a acestora, cât și pentru refuzul Apple de a sprijini cele mai recente versiuni ale acestora.

Lansarea este un răspuns la cerințele dezvoltatorilor; ei doresc un API cross-platform pentru a-și maximiza acoperirea, dar de asemenea trebuie să fie capabili să ajungă la platformele Apple. Cu toate acestea, dezvoltatorii au comunicat celor de la Khronos că nu doresc să învețe un al patrulea API; mai degrabă, au sperat că firma ar putea reprograma anumite API-uri existente pentru a le oferi această acoperire. Rezultatul acestor cerințe a fost identificarea unui subset universal portabil de Vulkan, care poate fi rulat eficient pe lângă alte API-uri grafice.

MoltenVK a fost proiectat ca un strat foarte subțire. Acesta a fost proiectat în mod deliberat să nu efectueze remapping semnificativ sau conversii de date și apelări de funcții, asigurându-se că performanțele sale sunt previzibile și consecvente, iar costurile generale ale acestora sunt scăzute. Câteva caracteristici Vulkan nu sunt disponibile, dar în general subsetul portabil este substanțial.

Subsetul portabil va fi, de asemenea, în curând capabil să vizeze o altă platformă: DirectX 12. Așteptat în următoarele câteva luni, se dezvoltă un strat similar de translație care va permite aplicațiilor Vulkan să utilizeze un back-end DirectX 12. În timp ce Windows, spre deosebire de MacOS, are drivere Vulkan de la companiile producătoare de plăci video, aplicațiile vândute prin intermediul magazinului Microsoft au permisiunea să utilizeze doar DirectX. Deja astăzi, unele aplicații Store utilizează ANGLE – o implementare a OpenGL ES care rulează peste DirectX, astfel încât dezvoltatorii să poată utiliza un API grafic cross-platform. Stratul Vulkan va permite în mare parte același lucru.

Sursa

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This div height required for enabling the sticky sidebar