0 comments

Zece lucruri care te scot din minti in seria NFS!!!

by on 02/06/2015
 

Sarind peste orice discutie filozofica in care sa analizam valorile si… non-valorile acestei serii, voi incerca astazi sa trec in revista toate greselile facute de aceata franciza in trecut. Multe dintre aceste alegeri nu au fost tocmai populare, ba chiar unele aproape ca au ingropat seria, vezi Undercover, care este de departe cel mai slab joc din serie. Dar asta este o discutie pentru un alt articol. Un lucru este cert, faptul ca EA duce aceasta serie intr-o directie nesantoasa, tratand-o… ca pe un experiment. Asa ca am pus cap la cap o lista personala cu zece lucruri care au reusit sa ma scoata din minti in seria NFS.

Sunt multe elemente care au dus Need for Speed la rangul de legenda, Underground 2 fiind indiscutabil unul din cele mai iubite jocuri din aceasta franciza. Totusi sunt si elemente care revin, si revin, si revin, pana la loc comanda, care te fac sa iti pierzi cumpatul ori de cate ori joci acest joc. Dar aici nu discutam despre un singur joc, ci… despre toate?! Nu ma credeti? Ia fiti atenti:

  1. Haideti sa incepem cu politia din joc. Politie, care cu toate ca are o tarla de masini in fata, conduse de alti soferi, tu esti tot timpul „de interes”. Nu conteaza ca esti primul, ultimul, ala din mijloc sau ala care merge in sens invers, politia are tot timpul ceva cu tine. Este o problema pe care am avut-o cu mai toate jocurile NFS, asta pentru ca… politia ignora restul participantilor la cursa, acordandu-mi mie atentie nemarginita!
  2. Trecem la egalitatea intre sexe… ahhh pardon… intre masini. Cred ca toata lumea este familiara cu faptul ca in acest joc, poti sa castigi o cursa fie ca esti la volanul virtual al unui SUV sau al unui McLaren F1. Sunt momente in jocuri in care castigi si cu prima masina, cu toate ca restul oponentilor sunt in masini exotice ale caror preturi se termina cu sase zerouri. Un sistem de clase nu ar strica, dar asta ar inseamna sa renunte la natura arcade a jocului.
  3. Ca tot am vorbit despre „egalitatea”… intre masini si politisti, haideti sa discutam si despre selectia de masini disponibila pentru politie. Care, cu toate ca nu este rea, este totusi limitata, si multe dintre „vehiculele” din flota sunt slabe in draci.
  4. Ah… si ca tot am vorbit despre politie, ce frumos ar fi daca politia in acest joc nu ar avea puteri magice si nu te-ar mirosi de la cinci kilometri distanta.
  5. Si… pentru ca tot vorbesc despre masini, de ce nu mai putem edita masinile dupa bunul plac?! Undergound 1 si 2 au fost extrem de populare tocmai din acest motiv. Din ce in ce mai putine upgrade-uri, din ce in ce mai putina customizare si din ce in ce mai mult… bullshit. Vrem sa putem sa ne editam masina cum dorim, chiar daca este un dulap cu roti, noi am dorit acel dulap cu roti! Este copilul nostru! Este capodopera noastra!
  6. O alta problema este… prezenta povestii in NFS. Nu toate jocurile sunt vinovate in acest caz, dar de la Undercover, atunci cand aud cuvantul poveste si NFS in aceasi propozitie, am brusc senzatia de scarpinici pe antebrat si incep sa vorbesc cu persone care nu exista. Hai sa facem un experiment. Cati dintre voi isi mai amintesc numele personajului negativ din Undergreound 2? Fara sa trisati folosind Google!
  7. Ar mai fi si chestia aia cum ca NFS este confundat de EA cu un laborator de experimente. Nu exista o directie clara in care seria NFS se indreapta. Tot timpul avem ceva nou… iar masinile sunt incluse ca bonus. Un pic de consistenta nu ar strica. Cu alte cuvinte: „Hey… EA… Need for Speed is not your fucking petri dish” 
  8. De la experiemente sa trecem la DLC-uri, care in unele jocuri sunt inumane, existand titluri in serie in care EA au turnat cu galeata masini DLC, doar doar mai scot un ban. Si dupa aia se intreaba de ce ajung sa fie votati ca cea mai urata si detestata companie din America!
  9. Fizica inexistenta. O alta problema persistenta. Intelegem faptul ca este un joc arcade, dar oameni buni, cati dintre noi au condus in joc un Porsche pe ploaie sau zapada si se mirau cat de putin aluneca? Dar asta ar insemna sa investeasca in dezvoltare prea mult. Dar o rezolvare simpla exista. Adaugi cauciucuri pentru fiecare tip de cursa in parte. *ca in viata reala
  10. Nimeni, aboslut nimeni, nu a spus intr-o cursa: Ce idee buna ar fi sa intorc capul si sa vad cum se rastoarna ala din spatele meu! Sunt cateva jocuri in serie care au facut asta, luand controlul jucatorului pentru cateva secunde, pentru a-ti arata cum se rastoarna un bolid in spatele tau. Iritant este un cuvant bun pentru a descrie starea pe care jucatorii o experimenteaza. O alta stare, este cea de dezasamblare, in momentul in care pierzi cursa din cauza unui astfel de cinematic, controllerul sau tastatura „dezasambandu-se” sub forta aplicata de pumnii tai.

Acestea sunt problemele pe care le am eu cu seria NFS. Dar cred ca sunt doar cateva dintre ele, iar pe Facebook va astept si pe voi cu o plangerile voastre!